Λιγότερες αγορές απο τους Έλληνες
Tην μεγαλύτερη και πιο ραγδαία ετήσια μείωση καταναλωτικής δαπάνης μεταξύ των 27 χωρών της ΕΕ (-12,7%) παρουσιάζει η Ελλάδα σύμφωνα με έρευνα της Visa Europe. Η καταναλωτική δαπάνη στην Ευρωπαϊκή Ένωση υποχώρησε κατά το...πρώτο τρίμηνο του 2012, σημειώνοντας πτώση 0,2% για τα 27 κράτη-μέλη συγκριτικά με την αντίστοιχη περίοδο του 2011. Παρά το γεγονός ότι η συνολική εικόνα για την Ευρωπαϊκή Ένωση δεν...
ήταν ενθαρρυντική, σημειώθηκε αύξηση σε δεκαπέντε κράτη-μέλη.
Η μικρή υποχώρηση που κατέγραψε η καταναλωτική δαπάνη το πρώτο τρίμηνο του 2012, επιβεβαίωσε την πτωτική τάση η οποία παρατηρείται από τα μέσα του 2011.
Η μείωση που καταγράφηκε το πρώτο τρίμηνο, αντιπροσωπεύει τη στασιμότητα που προηγήθηκε, καθώς και τη χαμηλότερη επίδοση για την περιοχή από την εποχή που αναδύθηκε από την ύφεση στα τέλη του 2009.
Τα στοιχεία που αφορούν τις μεγαλύτερες οικονομίες της Ευρωπαϊκής Ένωσης παρουσίασαν μεικτή εικόνα για την καταναλωτική δαπάνη. Η Γαλλία κατέγραψε συγκρατημένη αύξηση της τάξεως του 2% σε ετήσια βάση, η οποία όμως αντισταθμίστηκε από τις μειώσεις που σημειώθηκαν στη Γερμανία (-1 %), στην Ιταλία (-1,2%) και από μια ελάχιστη μείωση στην Αγγλία (-0,1%).
Οι χώρες που επηρεάζονται περισσότερο από την εγχώρια κρίση χρέους, παραμένουν μεταξύ των πιο αδύναμων χωρών σε επίπεδο καταναλωτικής δαπάνης. Η Ελλάδα, που πλήττεται από την κρίση, κατέγραψε την μεγαλύτερη - και με απότομο ρυθμό - ετήσια μείωση της καταναλωτικής δαπάνης μεταξύ των 27 χωρών της Ευρωπαϊκής Ένωσης (-12,7%), ενώ, επίσης, παρατηρήθηκαν συνεχείς μειώσεις στην Ιρλανδία (-5,1%) και στην Πορτογαλία (-4,1%).
Η καταναλωτική συμπεριφορά στην Ανατολική Ευρώπη αφήνει χώρο για περισσότερη αισιοδοξία. Τα ποσοστά αύξησης που σημείωσαν η Λιθουανία και η Σλοβενία ήταν διψήφια, ενώ η Εσθονία, η Λετονία, η Πολωνία και η Σλοβακία σημείωσαν εντυπωσιακή αύξηση των δαπανών των νοικοκυριών.
Επιπλέον, κατά τη διάρκεια του πρώτου τριμήνου του 2012, με εξαίρεση την Λετονία, όλες οι παραπάνω χώρες κατέγραψαν υψηλότερο ρυθμό ανάπτυξης συγκριτικά με το προηγούμενο τρίμηνο.
Το Ευρωπαϊκό Βαρόμετρο Καταναλωτικής Δαπάνης της Visa βασίζεται στην πραγματική δαπάνη και όχι σε εκτιμήσεις, ενώ τα δεδομένα προσαρμόζονται ώστε να αντανακλούν τα στοιχεία καρτών Visa, τις προτιμήσεις των καταναλωτών και τον πληθωρισμό.
ήταν ενθαρρυντική, σημειώθηκε αύξηση σε δεκαπέντε κράτη-μέλη.
Η μικρή υποχώρηση που κατέγραψε η καταναλωτική δαπάνη το πρώτο τρίμηνο του 2012, επιβεβαίωσε την πτωτική τάση η οποία παρατηρείται από τα μέσα του 2011.
Η μείωση που καταγράφηκε το πρώτο τρίμηνο, αντιπροσωπεύει τη στασιμότητα που προηγήθηκε, καθώς και τη χαμηλότερη επίδοση για την περιοχή από την εποχή που αναδύθηκε από την ύφεση στα τέλη του 2009.
Τα στοιχεία που αφορούν τις μεγαλύτερες οικονομίες της Ευρωπαϊκής Ένωσης παρουσίασαν μεικτή εικόνα για την καταναλωτική δαπάνη. Η Γαλλία κατέγραψε συγκρατημένη αύξηση της τάξεως του 2% σε ετήσια βάση, η οποία όμως αντισταθμίστηκε από τις μειώσεις που σημειώθηκαν στη Γερμανία (-1 %), στην Ιταλία (-1,2%) και από μια ελάχιστη μείωση στην Αγγλία (-0,1%).
Οι χώρες που επηρεάζονται περισσότερο από την εγχώρια κρίση χρέους, παραμένουν μεταξύ των πιο αδύναμων χωρών σε επίπεδο καταναλωτικής δαπάνης. Η Ελλάδα, που πλήττεται από την κρίση, κατέγραψε την μεγαλύτερη - και με απότομο ρυθμό - ετήσια μείωση της καταναλωτικής δαπάνης μεταξύ των 27 χωρών της Ευρωπαϊκής Ένωσης (-12,7%), ενώ, επίσης, παρατηρήθηκαν συνεχείς μειώσεις στην Ιρλανδία (-5,1%) και στην Πορτογαλία (-4,1%).
Η καταναλωτική συμπεριφορά στην Ανατολική Ευρώπη αφήνει χώρο για περισσότερη αισιοδοξία. Τα ποσοστά αύξησης που σημείωσαν η Λιθουανία και η Σλοβενία ήταν διψήφια, ενώ η Εσθονία, η Λετονία, η Πολωνία και η Σλοβακία σημείωσαν εντυπωσιακή αύξηση των δαπανών των νοικοκυριών.
Επιπλέον, κατά τη διάρκεια του πρώτου τριμήνου του 2012, με εξαίρεση την Λετονία, όλες οι παραπάνω χώρες κατέγραψαν υψηλότερο ρυθμό ανάπτυξης συγκριτικά με το προηγούμενο τρίμηνο.
Το Ευρωπαϊκό Βαρόμετρο Καταναλωτικής Δαπάνης της Visa βασίζεται στην πραγματική δαπάνη και όχι σε εκτιμήσεις, ενώ τα δεδομένα προσαρμόζονται ώστε να αντανακλούν τα στοιχεία καρτών Visa, τις προτιμήσεις των καταναλωτών και τον πληθωρισμό.
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου