Κρίσιμη υπόθεση η παραλαβή των υποβρυχίων 214 από το ΠΝ
Πολλαπλασιάζονται τα προβλήματα για το Πολεμικό Ναυτικό με
την πρωτοφανή κατάσταση, την οποία αντιμετωπίζει η Διοίκηση Υποβρυχίων
καθώς έχει παραλάβει μονάχα ένα υποβρύχιο τύπου 214, ενώ αναμένει άλλα 3
σύν 1 εκσυγχρονισμένο για να καλύψει επιτακτικές...
επιχειρησιακές ανάγκες στο Αιγαίο. Σήμερα υπάρχει μια άτυπη κατάσταση «ομηρίας» για τα στελέχη της Διοίκησης Υποβρυχίων, καθώς το σύνολο 3 πληρωμάτων που έχουν εκπαιδευτεί στα υπερσύγχρονα υποβρύχια 214, αναγκάζονται να επανδρώνουν τα παλαιότερα έξι (6) εν ενεργεία τύπου 209, ώστε να εκτελούν τις αποστολές στη θάλασσα και φυσικά να παραμένουν επιχειρησιακοί.
επιχειρησιακές ανάγκες στο Αιγαίο. Σήμερα υπάρχει μια άτυπη κατάσταση «ομηρίας» για τα στελέχη της Διοίκησης Υποβρυχίων, καθώς το σύνολο 3 πληρωμάτων που έχουν εκπαιδευτεί στα υπερσύγχρονα υποβρύχια 214, αναγκάζονται να επανδρώνουν τα παλαιότερα έξι (6) εν ενεργεία τύπου 209, ώστε να εκτελούν τις αποστολές στη θάλασσα και φυσικά να παραμένουν επιχειρησιακοί.
Το πρόβλημα όμως είναι ότι χάνουν σταδιακά τη διαθεσιμότητα τους
στα συστήματα των νέων υποβρυχίων για τα οποία εκπαιδευτήκαν και
προετοιμάστηκαν με βάση το αρχικό χρονοδιάγραμμα, ανατρέποντας πλήρως
τον επιχειρησιακό σχεδιασμό της Διοίκησης Υποβρυχίων αλλά και την
επένδυση που έγινε ώστε να εκπαιδεύουν για τον καλύτερο τύπο συμβατικού
υποβρυχίου που υπάρχει αυτή τη στιγμή στο δυτικό κόσμο.
Ταυτόχρονα εδώ και καιρό, μεγάλος αριθμός προσωπικού της Διοίκησης
Υποβρυχίων, αναγκαστικά αποσπάται από την ενεργό δράση και τοποθετείται
στο κλιμάκιο φύλαξης των υποβρυχίων στα ναυπηγεία, προκαλώντας περεταίρω
δυσλειτουργία στην ομαλή επάνδρωση των υποβρυχίων.
Όλα αυτά σε μια περίοδο όπου η απειλή του τουρκικού
Ναυτικού, γιγαντώνεται σταδιακά μέχρι το 2020, με την Ελλάδα να έχει
ανάγκη αξιόπιστους αποτρεπτικούς μηχανισμούς που να είναι σε θέση να
προστατεύσουν αποτελεσματικά τα θαλάσσια σύνορα της χώρας μας.
Είναι γνωστό ότι το πρόγραμμα ναυπήγησης των τεσσάρων υποβρυχίων
τύπου 212 «Παπανικολής» αποτελεί μια τεράστια εθνική επένδυση, η οποία
αντιμετώπισε πρωτοφανή προβλήματα στην υλοποίηση της.
Αυτή τη στιγμή βρίσκεται πρακτικά «μετέωρη» με ένα μονάχα σκάφος σε
υπηρεσία και τα υπόλοιπα 3 + 1(Πιπίνος, Ματζώρος, Κατσώνης μαζί με τον
Ωκεανό) να βρίσκονται εδώ και καιρό έξω από το νερό αναμένοντας την
ολοκλήρωση των εργασιών ναυπηγήσεως τους.
Η τύχη τους είναι άμεσα συνδεδεμένη με τη τύχη των ναυπηγείων
Σκαραμαγκά όπου από το Μάιο του 2011 πρακτικά «πάγωσε» η ναυπήγηση των
υποβρυχίων με τη ρήξη μεταξύ της γερμανικής πλευράς και της ιδιοκτήτριας
εταιρίας των ναυπηγειών, αφήνοντας το ελληνικό δημόσιο μετέωρο και το
Πολεμικό Ναυτικό χωρίς υποβρύχια.
Στελέχη της Διοίκησης Υποβρυχίων τονίζουν ότι το Ναυτικό
δεν μπορεί να περιμένει άλλο διαιωνίζοντας μια κατάσταση που δεν
επιτρέπει την αξιοποίηση των υπερσύγχρονων υποβρυχίων, που έχουν
πληρωθεί από το υστέρημα του ελληνικού λαού, με την απειλή της Τουρκίας
να γιγαντώνεται μέρα με τη μέρα όλο και περισσότερο.
Κάτι που δεν γνωρίζει η κοινή γνώμη είναι η εκπληκτική ταχύτητα με
την οποία η Διοίκηση Υποβρυχίων, όχι μόνο επέλυσε με τις υποδείξεις τις
όλες τις «παιδικές ασθένειες» του νέου τύπου, αλλά κατέστησε αξιόμαχο σε
χρόνο ρεκόρ το καλύτερο υποβρύχιο που διαθέτει σήμερα ναυτική δύναμη
στο ΝΑΤΟ.
Το S-120 “Παπανικολής» είναι αυτή τη στιγμή ετοιμοπόλεμο
από κάθε άποψη με τον υφιστάμενο οπλισμό του και θεωρείται όπως είναι
φυσικό η Νο1 απειλή για το Τουρκικό Ναυτικό.
Μαζί με τα υπόλοιπα υποβρύχια τύπου 209 του ΠΝ, είναι σε
θέση να ασκήσουν ναυτικό έλεγχο και πλήρη αποτροπή ενώ σε περίοδο
επιχειρήσεων μπορούν να επιφέρουν δυσανάλογα μεγάλα - σε σχέση με το
μέγεθος τους - πλήγματα σε εχθρικές μονάδες επιφανείας, επηρεάζοντας
καθοριστικά την έκβαση των επιχειρήσεων.
Η απειλή της Τουρκίας που αναδεικνύεται σε περιφερειακή ναυτική
δύναμη, έχουν οδηγήσει το ΠΝ να αναθέσει στο Όπλο των υποβρυχίων την πιο
σημαντική επιχειρησιακή αποστολή. Τα υποβρύχια είναι εκείνα που θα
πρέπει να φτάσουν πρώτα και αθόρυβα στην περιοχή που απειλούνται τα
ζωτικά εθνικά συμφέροντα της χώρας.
Κατά συνέπεια τα υποβρύχια συγκροτούν το «μακρύ χέρι» της εθνικής
στρατηγικής που μπορεί και μόνο με την παρουσία του στο Αιγαίο να
αποτρέψει την υλοποίηση των σχεδιασμών της Άγκυρας.
Η απαίτηση λοιπόν για ένταξη το συντομότερο δυνατόν και των
υπολοίπων υποβρυχίων τύπου 214 και η επέκταση του προγράμματος για 2
επιπλέον υποβρύχια της κλάσης, αποτελεί θέμα απόλυτης προτεραιότητας που
σχετίζεται άμεσα οχι μόνο με το αξιόμαχο του Πολεμικού Ναυτικού αλλά
κυρίως με την εθνική ασφάλεια της χώρας, απέναντι στην απειλή
ολοκληρωτικής κυριαρχίας του τουρκικού Ναυτικού σε λίγα χρόνια στο
Αιγαίο και την Αν. Μεσόγειο.
Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου