Κυριακή 6 Ιανουαρίου 2013

Παγιδευμένος στις Συμπληγάδες των ναρκωτικών και τη βία της φυλακής, Ανήλικος κρατούμενος αφηγείται

Το bloko.gr σεμνύνεται να ξεκινά τη νέα χρονιά με την παρουσίαση μιας ακόμα επιστημονικής αναδίφησης στα άδυτα της φυλακής ανηλίκων του Αυλώνα, μέσα από τη διεισδυτική ματιά της εγκληματολόγου Δέσποινας Σβουρδάκου υπό την καθοδήγηση του καθηγητή Αντώνη Μαγγανά. Οι αφηγήσεις των κρατούμενων γαβριάδων, στηλιτεύουν εαυτούς, αλλά και την κοινωνική συνθήκη που αναγκάστηκαν να πειθαναγκαστικά να "συνάψουν" ως απόρροια...
του
βιωματικού περιβάλλοντος.
Ευχαριστούμε για άλλη μια φορά ολόθερμα τον κ. Μαγγανά και την κα. Σβουρδάκου, για την εμπιστοσύνη με την οποία μας περιβάλλουν, προκειμένου να παρουσιάσουμε στο αναγνωστικό μας κοινό το εγκληματολογικό επιστημονικό καταπίστευμα τους.  

2-1-2013
Στη σημερινή συνέντευξη της Διδάκτορος Εγκληματολογίας του Παντείου Πανεπιστημίου Δέσποινας  Σβουρδακου ένας νεαρός προβατικός 20 χρόνων των Φυλακών του Αυλώνα ξετυλίγει σε πολύ λίγο χώρο αλλά με τρόπο σκληρό και ρεαλιστικά ωμό τον εφιάλτη του κόσμου των ναρκωτικών που είναι τις περισσότερες φορές δρόμος χωρίς γυρισμό. Η αδελφή «έφυγε» πολύ νωρίς όταν την βρήκαν «παγωμένη» στην Ομόνοια ,ο ίδιος «περιμένει» την ίδια «τύχη» ή το βίαιο θάνατο μετά από συμπλοκή ή ξεκαθάρισμα λογαριασμών και μόνο ένα από τα 4 αδέλφια έχει μείνει «καθαρό». Είναι ιδιαίτερα θλιβερό στα 20 σου χρόνια να βρίσκεσαι σε τέτοιο αδιέξοδο έχοντας περάσει με εφιαλτική ταχύτητα τα διάφορα  στάδια που οδηγούν στο οργανωμένο έγκλημα ή στην αυτοκαταστροφή. Είναι κοινότυπο αλλά θα το επαναλάβουμε ότι ο νεαρός είναι «προιόν» της κοινωνίας που έχουμε φτιάξει (χαλάσει).
 Αντώνης Δ. Μαγγανάς
Καθηγητής Τομέα Εγκληματολογίας Παντείου Πανεπιστημίου
Εγκληματολογία από τα κάτω.
Νομική βιβλιοθήκη,2008 .      

Θεωρία  της  συναναστροφής
Η  εγκληματική  συμπεριφορά  μαθαίνεται  από  τη  συναναστροφή  με  άλλα  πρόσωπα  (  Sutherland)..Αλληλεπίδραση  βιολογικών  και  κοινωνιολογικών  παραγόντων : Ορισμένα  εγκλήματα  μπορεί  να  οφείλονται  στη συνδυασμένη  δράση  πολλών  παραγόντων  τόσο  βιολογικών  όσο  και  κοινωνιολογικών.  Το  θέμα  είναι  σε  ποιο  βαθμό  επιδρούν  οι  μεν  και  σε  ποιόν  οι  δε.      Θεωρία  του  στιγματισμού Το  αν  η  πράξη  θεωρηθεί  ως  παρεκτροπή  εξαρτάται  από  το  πώς  θα  τη  δεχτούν  οι  άλλοι :  Αν  τη  χαρακτηρίσουν  ως  παρεκτροπή,  στις  περισσότερες  περιπτώσεις   θα  ακολουθήσει  ο  στιγματισμός  του  ατόμου  ως  συνέπεια και  με  τελικό  αποτέλεσμα  την  αύξηση  των  παρεκτροπών.  (  Θεωρία  της  κοινωνικής  αλληλεπίδρασης  ή  του  στιγματισμού)  (Becker).
Ο Μ.Α- είναι σχεδόν 20 χρόνων και είναι η τρίτη φορά που εκτίει ποινή, για κλοπές, διακίνηση ναρκωτικών ουσιών και ξυλοδαρμούς. Επίσης, έχει πολλά πειθαρχικά λόγω του ότι οι εχθροί του στη φυλακή είναι πολλοί και πάντα προσπαθούν να τον βλάψουν…. ΄<<… Όταν ο άλλος σου την πέφτει για αν σου ανοίξει το κεφάλι, τι θα κάνεις; Δεν θα βουτήξεις ό,τι βρεις μπροστά σου για να αμυνθείς; Μετά θα σε δώσουν οι ρουφιάνοι για να τη βγάλουν καθαρή και έτσι την πληρώνω εγώ που δεν είμαι ρουφιάνος και δεν καρφώνω. Έτσι, με έστειλαν στον Κορυδαλλό, για να μάθω την πειθαρχία. Εκεί συνάντησα τον αδελφό μου. Και αυτός μπλεγμένος με ναρκωτικά. Είναι μέσα για δίφορα αδικήματα. Κλοπές, ληστείες, ναρκωτικά….εκεί με έβαλαν στην πτέρυγα Γ μαζί με Έλληνες. ‘Όμως πλακώθηκα με κάτι Αλβανούς τους οποίους δεν τους πάω καθόλου.
Δεν έχουν μπέσα και σε δίνουν με την πρώτη. Επίσης δεν πάω τους Άραβες…δεν κάνουν καλές δουλειές. Τους Ρώσους πάω πολύ, μάγκες, είναι σκληροί, σέβονται και φοράνε παντελόνια. Τους πλακώσαμε που λες τους Αλβανούς στο ξύλο και με έφεραν πίσω…Αυλώνα. Ντάξει, πολύ κάγκελο, πολύ κατάθλιψη…βέβαια παρακολουθώ πρόγραμμα απεξάρτησης αλλά τι να σου κάνει μία ώρα τη βδομάδα; Δουλεύω και στο καθαριστήριο, αλλά  μετά γυρνάς στο κελί σου και πέφτεις ξανά στα ίδια. Θλίψη, αδιέξοδο και η ζωή μου τελειωμένη…σιγά…ξέρω τι θα γίνω…θα βγω, θα κάνω πιο χοντρές δουλειές ,πάλι θα με πιάσουν ή θα κάνω καμιά δόση περίεργη…και θα τελειώσω!
Τι να κάνω; Περιμένω αυτή τη στιγμή…να ησυχάσω. ‘Άμα πέσεις στην πρέζα, δεν έχεις καθαρό μυαλό.. έτσι κάνεις κάτι ηλίθιες κλοπές και ληστείες, σε πιάνουν οι μπάτσοι, που για μένα είναι οι χειρότεροι. Χειροπέδες και πίεση  για να ξεράσεις. πουλάν εξουσία. Για κακό μόνο είναι. Πήραν τηλέφωνο σπίτι και μας είπαν να πάμε να μαζέψουμε τη Χριστίνα από την Ομόνοια, είχε παγώσει….πέθανε από ναρκωτικά στα 17 της. Και ο άλλος χρήστης και κατάδικος, εγώ στη φυλακή από τα 15. Μόνο ο μικρός μου αδελφός δεν έχει πέσει στα ναρκωτικά. Είναι 4 και πάει κανονικά σχολείο.»
Ο  ρόλος  της  οικογένειας.
Η  οικογενειακή  δομή  και  η  παιδαγωγική  ικανότητα  των  γονέων  επιδρούν  σημαντικά  στη  δημιουργία   και  υιοθέτηση  από  τα  παιδιά  αντικοινωνικών  συμπεριφορών  οι  οποίες  μπορεί,  αργότερα,  να  εξελιχθούν  σε  παραβατικές.   ‘Η  οικογενειακή  δομή  και  η  παιδαγωγική  ικανότητα, ο διαθέσιμος ελεύθερος χρόνος και οι οικονομικοί και πολιτισμικοί πόροι των  γονέων’.
« Οι γονείς μου έχουν κάνει 4 παιδιά και ουσιαστικά έχουν ένα. Τους έχουμε πεθάνει, η αλήθεια είναι αυτή. Ο Μπαμπάς δουλεύει ταξί και η μαμά σπίτι. Δεν είχαμε καβγάδες χοντρούς. Ούτε πλούσιοι, ούτε φτωχοί. Δεν θυμάμαι όμως σα παιδί μα παίζω…έπεσα στα βαθιά : Να κλέψουμε ποδήλατα, λεφτά, κινητά…μετά  τα ποδήλατα έγιναν μηχανάκια και πάει λέγοντας.  Η μαμά είναι πιο κοντά όπως όλες οι μαμάδες, ο μπαμπάς πιο μακρινός. Μέναμε Σ…. αλλά μετακομίσαμε μήπως και ξεφύγουμε από τις κακές παρέες και τα ναρκωτικά.
Ο   ρόλος  του  σχολείου
Το  σχολείο,  παράλληλα  με  τους  γονείς,  παίζει  καθοριστικό  ρόλο  στη  διαμόρφωση  του  χαρακτήρα  ενός  παιδιού.  Οι  συχνές  απουσίες,  οι  αποβολές και η σκληρή  συμπεριφορά  πολλών  εκπαιδευτικών  επιδρούν  αρνητικά  στο  παιδί.  Ο  ρόλος  του  σχολείου συρρικνώνεται  συνεχώς   και  οδηγεί  σε  αρνητικές  μορφές  κοινωνικοποίησης. «Εμένα, με απέβαλαν από το σχολείο γιατί έκανα φασαρία καταλήψεις με το παραμικρό, υποκινούσα καταστάσεις, απειλούσα και στρίμωχνα καθηγητές. Τα μαθήματα αδιάφορα. Δεν έβρισκα κάτι ενδιαφέρον να με κρατήσει. Έτσι την κοπανούσα και έβγαινα με τις παρέες μου, μεγαλύτερα αλλά και της ίδιας ηλικίας παιδιά. Στο δημοτικό ήμουν πολύ καλός μαθητής, όλα έδειχναν ότι θα πάνε καλά.»
• ρόλος  των  φίλων  και  της  παρέας
Μπροστά  στην  κακοποίηση,  την  παραμέληση  και  την  αδιαφορία  που  βρίσκουν  στην  οικογένεια,  πολλά  παιδιά  θ’ αναζητήσουν  «καταφύγιο»  στους  φίλους  και  την παρέα  που  αντικαθιστούν  στην  πράξη  την  οικογένεια. Ως  συνέπεια,  εμφανίζεται  το  ανησυχητικό φαινόμενο  των  «οργανωμένων  ομάδων» των  συμμοριών  ανηλίκων και του bullying.
« Στο γυμνάσιο, άρχισα τσιγάρο, χασίς και μετά από λίγο καιρό έπεσα στην πρέζα, μαζί με άλλα παιδιά, αγόρια και κορίτσια. Παράτησα το γυμνάσιο και ασχολήθηκα με αυτό που με έμαθαν οι παρέες μου. Κλέβαμε μαγαζιά, σούπερ μάρκετ, ανθρώπους, απειλούσαμε με μαχαίρια να μας δώσουν τα κινητά τους  για αν τα πουλήσουμε. Τι και αν ήρθαμε  Π για να ξεφύγω από τις κακιές παρέες; Καβαλούσα το μηχανάκι και την έκανα παντού.
Λεφτά πολλά παίρναμε από σούπερ μάρκετ. Παίρναμε λεφτά από το χρηματοκιβώτιο με τσιμπιδάκι. Με μαχαίρι είναι πιο εύκολο. Απειλείς και αφαιρείς. Μια φορά στους Α.Α., καθόμουν στο παρκάκι. Ήρθε μια παρέα και μου κόλλησε το μαχαίρι για να μου πάρει το κινητό, να με ληστέψει. Παλέψαμε, έφαγα ξύλο, με μαχαίρωσαν….να κοίτα…αλλά τον έσφαξα και γω και την έκαναν. Βέβαια, είχα πάρει…κόκα, χαπάκια…ότι θες…στην αρχή νιώθεις χάλια και λες πως δεν θα τα ξανά αγγίξεις. Όμως, όταν κάνει η παρέα, εσύ  δεν μπορεί να είσαι από έξω, θα σε πουν μ…. Έτσι, το ξαναδοκιμάζεις, σου κόβονται τα πόδια, όλα γυρνάνε αλλά…. συνεχίζεις.
Καθημερινότητα και οι άγραφοι νόμοι της φυλακής.
Και δω μέσα τι να κάνω; Πως θα βγει η ζωή ; κάθε ένας κοιτάει πώς να πιει για να ξεχάσει τον εφιάλτη. Έχεις και διάφορους πάνω από το κεφάλι σου. Σου πουλάνε τσαμπουκά χωρίς λόγο. Άμα βλέπεις 4 τοίχους πρωί – βράδυ, στη βαράει…θες να σκοτώσεις άνθρωπο. -Τώρα σε λίγο καιρό θα βγω και δεν ξέρω τι να κάνω; Ποιος θα με πάει στη δουλειά; Σιγά….όλοι θα κάνουν πίσω. Εντωμεταξύ και μένα το ποινικό μου μητρώο είναι για κλοπές, ληστείες, πώς να με εμπιστευτούν; Θα γυρίσω πάλι σε δουλειές της νύχτας, πιο βαριές και πιο μεγάλης ηλικίας. Αλλά δε βλέπω άλλη λύση.
Τατουάζ και φυλακή:
Στο αριστερό πόδι, στη φτέρνα έχω χτυπήσει το ΄΄Φ΄΄, δηλαδή ότι έχω πατήσει φυλακή. Το τέλος …στον δεξί καρπό το ΄΄Χ΄΄ Χριστίνα, το όνομα στης αδελφής ου. Τα υπόλοιπα είναι χωρίς νόημα.
Η μελάνη γίνεται από ξυραφάκι. Βάζεις φωτιά, βγαίνει καπνός από το ξυραφάκι, ακουμπάει στο τζάμι που έχεις βάλει πάνω από αυτό.  Μετά με τηλεκάρτα, ξύνεις τον μαύρο καπνό και τον μαζεύεις. Σε μοτεράκι από σι-ντι βάζεις το υλικό και το βαράς με βελόνα που τη βγάζεις από αναπτήρα.  Στο δεξί καλάμι έχω χτυπήσει 4 λέξεις στα Κινέζικά: Σεβασμός, κίνδυνος, κακός και επανάσταση κατά της προδοσίας. Και όλα αυτά για εδώ μέσα…  Δεν έχω δώσει δικαίωμα ποτέ σε κανέναν και γιαυτό και τσακώνομαι συνέχεια, γιατί δε γουστάρω τους ρουφιάνους και το ψέμα. Και δε γουστάρω να με πειράζουν . Και στα νησιά γίνεται χαμός.
Περιμένουμε τα ρέιβ  πάρτι, τα χαπάκια και πάμε και κλέβουμε κόσμο, τουρίστες πιο πολύ. Ρούχα από μαγαζιά, πορτοφόλια, κάρτες , λεφτά …ότι για να τα α πουλήσουμε και να πάρουμε τη δόση. Άμα δε χτυπήσεις δεν γίνεται τίποτα. Εδώ μέσα με έπιασαν με ένα γραμμάριο και έχω πρόβλημα. Ίσως να μη βγω σε 1 μήνα λόγω των πειθαρχικών και του γραμμαρίου, όμως κάποια στιγμή θα βγω και θα οργανωθώ και πιο σοβαρές δουλειές.
Να φανταστείς στη μια κλοπή που κάναμε στην Ελευσίνα με τον αδελφό μου, ήμασταν τίγκα στην πρέζα. Του κόλλησε του άλλου να κλέψουμε το μαγαζί…μας έπιασαν οι μπάτσοι…δεν γίνεται έτσι.. πρέπει να ξεφύγω για να καθαρίσει το μυαλό και να κάνω πιο καλές και ποιοτικές δουλειές, αλλιώς πάλι μέσα θα μπω και ξανά μανα τα ίδια , δεν αλλάζει τίποτα, μέχρι να με βρουν και μένα και να τελειώνει η υπόθεση…
-Τι να κάνω; Να πιάσω μια δουλειά και να βγάζω 30 ευρώ τη μέρα; Άσε που δε θα με πάρουνε, αλλά ποιος ζει με τόσα λίγα λεφτά;; ή από πάνω τα τρώνε και εμείς στα ψίχουλα… τίποτα!!!
Χοντρές δουλειές, για χοντρά λεφτά….>>
Ο φαύλος κύκλος και η δευτερογενής παρέκκλιση.

ΙΩΑΝΝΗΣ ΣΥΚΟΥΤΡΗΣ

ΙΩΑΝΝΗΣ ΣΥΚΟΥΤΡΗΣ
"Ο ηρωικός άνθρωπος αισθάνεται πως είναι διαλεγμένος από την Μοίραν ως αγωνιστής και ως μάρτυς - περισσότερον ως μάρτυς, αφού την επιτυχίαν δεν την μετρεί με αποτελέσματα άμεσα, με αριθμούς και μεγέθη, δεν την μετρεί καν διόλου. Είναι το αλεξικέραυνον, που θα συγκεντρώση επάνω του (θα προσελκύση μάλλον εθελουσίως) όλας τας καταιγίδας και όλα τ' αστροπελέκια, διά να προστατευθούν τα κατοικητήρια των ειρηνικών ανθρώπων. Εις την ετοιμότητα του κινδύνου, τον σύρει με ακαταμάχητον έλξιν η αισθητική, θα έλεγα, γοητεία του κινδύνου, η συναίσθησις ότι είναι προνόμιον των ολίγων να συντρίβωνται υπέρ των άλλων υπό των άλλων - το πολυτιμότερον προνόμιον! Ο ηρωικός άνθρωπος δεν είναι το άνθος, δεν είν' ο καρπός - αυτά αντιπροσωπεύουν το παρόν και του παρόντος την ανεπιφύλακτον χαράν. Είναι ο σπόρος που θα ταφή και θα σαπίση δια ν' αναφανή το άνθισμα και το κάρπισμα. Είν' εκείνος που θάπτεται δια να εορτασθή η ανάστασις, και ανάστασις χωρίς ταφήν δεν υπάρχει."

ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΚΑΡΑΙΣΚΑΚΗΣ

ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΚΑΡΑΙΣΚΑΚΗΣ
Απάντηση στο Ρουσίτ Πασά στα 1822

''Πασά μου, μου στέλνεις ένα μπουγιουρντί, μου λες να προσκυνήσω, και εγώ πασά μου ερώτησα τον πούτσο μου τον ίδιο, και αυτός μου αποκρίθηκε να μη σε προσκυνήσω κι αν ερθείς επάνω μου ευθύς να πολεμίσω''

Και απάντηση στον Σιλιχτάρ Μπόδα στα 1823

''Γαμώ την πίστιν σας και τον Μωχαμέτη σας. Δεν εντρέπεσθε να ζητείτε «από ημάς» συνθήκην με «έναν» κοντζιά σκατο-Σουλτάν Μαχμούτην -να τον χέσω και αυτόν και τον Βεζίρην σας και τον Εβραίον Σιλιχτάρ Μπόδα την πουτάνα! - Άμα ζήσω, θα τους γαμήσω. Άμα πεθάνω, θα μου κλάσουν τον πούτσο''

ΠΕΡΙΚΛΗΣ ΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ

ΠΕΡΙΚΛΗΣ ΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
"Φυλάτε τη Γη σας και την Τιμή της μόνο με Σπαθί. Πάψετε σαπιοδάσκαλοι και σαπιορήτορες- ΑΝΑΦΟΡΑΤΖΗΔΕΣ- να εξευτελίζετε τη Φυλή. Πάψετε παλιόγρηες τις κλάψες, τα σάλια, τα μελάνια και πιάστε το Σπαθί. Τα πάντα στη Ζωή -Η ΦΥΣΙΣ ΤΟ ΛΕΕΙ- κατακτώνται με το Σπαθί."

ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΚΟΛΟΚΟΤΡΩΝΗΣ
















Όταν αποφασίσαμε να κάμωμε την Επανάσταση, δεν εσυλλογισθήκαμε ούτε πόσοι είμεθα ούτε πως δεν έχομε άρματα ούτε ότι οι Τούρκοι εβαστούσαν τα κάστρα και τας πόλεις ούτε κανένας φρόνιμος μας είπε «πού πάτε εδώ να πολεμήσετε με σιταροκάραβα βατσέλα», αλλά ως μία βροχή έπεσε εις όλους μας η επιθυμία της ελευθερίας μας, και όλοι, και ο κλήρος μας και οι προεστοί και οι καπεταναίοι και οι πεπαιδευμένοι και οι έμποροι, μικροί και μεγάλοι, όλοι εσυμφωνήσαμε εις αυτό το σκοπό και εκάμαμε την Επανάσταση. Εις τον πρώτο χρόνο της Επαναστάσεως είχαμε μεγάλη ομόνοια και όλοι ετρέχαμε σύμφωνοι. Ο ένας επήγεν εις τον πόλεμο, ο αδελφός του έφερνε ξύλα, η γυναίκα του εζύμωνε, το παιδί του εκουβαλούσε ψωμί και μπαρουτόβολα εις το στρατόπεδον και εάν αυτή η ομόνοια εβαστούσε ακόμη δύο χρόνους, ηθέλαμε κυριεύσει και την Θεσσαλία και την Μακεδονία, και ίσως εφθάναμε και έως την Κωνσταντινούπολη. Τόσον τρομάξαμε τους Τούρκους, οπού άκουγαν Έλληνα και έφευγαν χίλια μίλια μακρά. Εκατόν Έλληνες έβαζαν πέντε χιλιάδες εμπρός, και ένα καράβι μιαν άρμάδα...

(Μέρος του λόγου που εκφώνησε ο Κολοκοτρώνης στην Πνύκα).

ΙΩΝ ΔΡΑΓΟΥΜΗΣ

ΙΩΝ ΔΡΑΓΟΥΜΗΣ
Δεν με μέλει αν βάλω σε δύσκολη θέση την κυβέρνηση, μια κυβέρνηση που δεν την σέβομαι, δεν είμαι καμωμένος για την κυβέρνηση ή για το κράτος, έγινα για το έθνος, και το ξέρω επειδή γι’ αυτό ίσα-ίσα πονώ. Για την κυβέρνηση μου έρχεται σιχαμός και καταφρόνια, άμα συλλογίζομαι την κυβέρνηση ξεπέφτω, μαργώνω και μαραίνομαι. Σηκώνομαι, ξανοίγω και ανθοβολώ άμα νοιώθω τον Ελληνισμό. Σε όποια γωνιά του Ελληνισμού και αν βρεθώ, θα πασχίζω πάντα να δυναμώνω, να ξυπνώ, να ζωντανεύω την ψυχή του, και ας γίνει οτι γίνει. Ξυπνώ καθε ύπνο, κεντρίζω καθε βαρεμό, συνδαυλίζω κάθε στάχτη, ξεσκεπάζω καθε σπίθα κρυμμένη και ανάβω κάθε φωτιά σβησμένη, βγάζω κάθε πνοή κουρασμένη και παίζω κάθε χορδή σιωπηλή. Ξυπνώ, ξυπνώ, ξυπνώ και γι αυτό με λεν και ξυπνητήρι…

ΠΑΥΛΟΣ ΜΕΛΑΣ

ΠΑΥΛΟΣ ΜΕΛΑΣ
Είδα στον ύπνο μου τον Παύλο τον Μελά, να παίρνει σάρκα για να πει μια ιστορία για κάποια αγέρωχα κι αδούλωτα μυαλά, που προδιαγράφουν της Πατρίδας την πορεία. .
..

Είχ’ η μορφή του θλίψη, πόνο και οργή, για αυτούς που σήμερα τις τύχες μας ορίζουν, που ασελγούν πάνω σ΄ανθρώπους και σε γη και καθετί Ελληνικό το αφορίζουν.
...
Μέσα στην μπλε του την αντάρτικη στολή και με το χέρι του στη μαύρη τη πιστόλα, δίνει στους άντρες του ξανά την εντολή Ελευθερία και Πατρίδα πάνω από όλα!
...
Αν θες στον ύπνο σου να έρθει ο Μέλας μαζί μ’ αγγέλους, σκοτωμένα παλικάρια, να σε τραβήξουν απ ’τον δρόμο που τραβάς, για να βαδίσεις τα δικά τους τα αχνάρια... ..
.
φέρε στα μάτια σου του Παύλου τη στολή, ορκίσου πάνω της, πως δεν θα τον προδώσεις και συρε να βρεις την δική σου εντολή αφού τον ύπνο του εχθρού μας θα στοιχειώσεις.

  © Free Blogger Templates 'Greenery' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP