Σούπερ Λίγκα: Ενα μεροκάματο για ένα εισιτήρι
Σε
αναζήτηση εσόδων βρίσκεται η Σούπερ Λίγκα προκειμένου να ενισχύσει το
ταμείο των 16 ομάδων μελών της και να αποφύγει τα χειρότερα, τουτέστιν,
χρεοκοπίες και αποχωρήσεις από το πρωτάθλημα, με ότι αυτό συνεπάγεται
για τηλεοπτικά και χορηγικά δικαιώματα. Ο πρόεδρος της Λίγκας κ. Γιάννης
Μώραλης επεσήμανε ότι θα...
καταβληθεί προσπάθεια στην κατεύθυνση της
επιστροφής των φιλάθλων στα γήπεδα καθώς ο μέσος όρος ανά αγώνα έχει
πέσει στα 4.681 εισιτήρια.Ο κ. Μώραλης εξέφρασε την άποψη ότι το εισιτήριο το οποίο καλείται να πληρώσει ο φίλαθλος για να πάει στο γήπεδο δεν είναι ακριβό. «Ένα εισιτήριο 50 ευρώ είναι ακριβό, αλλά το δώσει κάποιος 20 ευρώ για να δει ένα παιχνίδι με το παιδί του στο γήπεδο, δεν είναι μεγάλο ποσό» υπογράμμισε.
Με τα νέα δεδομένα που ισχύουν στην αγορά εργασίας, όλο και λιγότεροι φίλαθλοι μπορούν να πληρώσουν τα 20 ευρώ που απαιτούνται κατά μέσο όρο για την αγορά του εισιτηρίου, χωρίς να υπολογίζονται τα επιπλέον έξοδα για την μετάβαση και την παραμονή στο γήπεδο. Σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ τον Οκτώβριο του 2012 η ανεργία μεταξύ των νέων (15-24 ετών) που είναι και οι καλύτεροι πελάτες του ποδοσφαίρου, εκτινάχτηκε στο 56,6%, από 46,7% που ήταν τον Οκτώβριο του 2011. Το ίδιο διάστημα η συνολική ανεργία από 19,7% έφτασε το 26,8%. Ταυτόχρονα πρέπει να ληφθεί υπόψιν ότι χιλιάδες νέοι υπό την απειλή της απόλυσης αναγκάζονται να δουλέψουν λιγότερες ώρες ημερησίως ή να μειώσουν τις αποδοχές τους κάτω από το βασικό μισθό των 586 ευρώ ή των 23,4 ευρώ ημερησίως.
Εν ολίγοις καθημερινά λιγοστεύουν επικίνδυνα οι νέοι που μπορούν να διαθέσουν ένα μεροκάματο για να δουν την ομάδα τους. Από την άποψη αυτή είναι ενδιαφέρουσα μία μελέτη ουκρανικής ιστοσελίδας αναφορικά με τις ώρες εργασίας που αντιστοιχούν στην αγορά ενός εισιτηρίου σε διάφορες χώρες. Σύμφωνα με αυτή ο μέσος Βραζιλιάνος για να πάει στο γήπεδο πρέπει να εργαστεί 4,75 ώρες, ο Πορτογάλος 5,4, ο Αγγλος 4,1, ο Ισπανός 3,75, ο Βέλγος 3,5, ο Ολλανδός 3,5, ο Γερμανός 3,3, ο Γάλλος 2,7, ο Κολομβιανός 2,2, ο Ιάπωνας 2,1, ο Αργεντινός 1,9, ο Ιταλός 1,8, ο Ολλανδός 1,4, ο Αυστραλός 1,3 και ο Μεξικανός 1,2.
Η Σούπερ Λίγκα αν θέλει να κρατήσει κοντά τους πελάτες της, δεν έχει παρά να εκπονήσει και να εξαγγείλει προγράμματα για τους ανέργους φιλάθλους και εισιτήρια με μια στοιχειώδη τιμή. Ο κ. Μώραλης ορθώς επεσήμανε ότι από τα 10 ευρώ ενός εισιτηρίου οι ομάδες εισπράττουν μόνο τα 4,6 ευρώ. Τα υπόλοιπα πηγαίνουν υπέρ της εφορίας, των δήμων, του μητρικού σωματείου, της αστυνομίας…
Ωστόσο ο αριθμός των θεατών είναι εκείνος που προσδιορίζει την τιμή των τηλεοπτικών δικαιωμάτων, της διαφήμισης και της χορηγίας. Και τα εμπορικά έσοδα των ομάδων είναι ανάλογα των εσόδων από τους φιλάθλους που πληρώνουν εισιτήριο για να δουν την ομάδα τους.
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου