MAKS 2011: Η αναγέννηση της ρωσικής αεροναυπηγικής βιομηχανίας
Με περισσότερες από 800 αεροναυπηγικές και αμυντικές βιομηχανίες από 40 χώρες και τουλάχιστον 600.000 επισκέπτες πραγματοποιήθηκε μεταξύ 16 και 21 Αυγούστου η μεγάλη αεροναυτική έκθεση MAKS 2011 στην αεροπορική βάση του Zhukovsky στα περίχωρα της Μόσχας...
Το μεγάλο αστέρι της έκθεσης υπήρξε αναμφίβολα το νέο ρωσικό μαχητικό 5ης γενιάς T-50 το οποίο πραγματοποίησε πτητική επίδειξη και παρά την ακύρωση της απογείωσης την τελευταία ημέρα της έκθεσης το νέο μαχητικό της Sukhoi κατάφερε να κλέψει τα βλέμματα. Πιο συγκεκριμένα το αεροσκάφος και ενώ βρισκόταν στη φάση της απογείωσης έχοντας τους μετακαυστήρες σε πλήρη ισχύ στο δεξιό κινητήρα εμφανίστηκαν δύο φλόγες αρκετά επιμήκεις.
Ο δοκιμαστής πιλότος της Sukhoi Sergei Bogdan ενεργώντας ακαριαία σταμάτησε τη διαδικασία απογείωσης αναπτύσσοντας τα δύο αλεξίπτωτα πέδησης έτσι ώστε το αεροσκάφος να μην αστοχήσει στο μήκος του διαδρόμου. Πρέπει να σημειωθεί πως το αλεξίπτωτο πέδησης πρέπει να αναπτυχθεί μέχρι μιας συγκεκριμένης ταχύτητας καθώς προορίζεται για τη φάση της προσγείωσης και όχι για την απογείωση, όπου οι ταχύτητες είναι διαφορετικές.
Στην έκθεση πήραν μέρος τρία ακροβατικά σμήνη από τη Ρωσία οι Falcons με αεροσκάφη Su-27 οι Knights επίσης με αεροσκάφη Su-27 και οι Swifts με αεροσκάφη MiG-29. Έντονη παρουσία στην έκθεση υπήρξε και από τον κλάδο της πολιτικής αεροπορίας με το γιγαντιαίο Airbus Α 380 να δίνει το παρών αλλά και με τα δύο νέα αεροσκάφη περιφερειακών αερογραμμών από τη Ρωσία το Superjet 100 της Sukhoi και το MS-21 της Irkut και Yakovlev.
Να σημειωθεί πως οι προοπτικές για το Superjet κρίνονται ιδιαίτερα ευνοϊκές καθώς το αεροσκάφος έχει αποσπάσει ήδη 200 δεσμεύσεις αγοράς. Στην έκθεση η MiG μεταξύ άλλων παρουσίασε και το MiG-35 το οποίο είχε λάβει μέρος στο διαγωνισμό της Ινδίας για το νέο μαχητικό, με πληροφορίες να κάνουν λόγο πως η ρωσική Αεροπορία ενδέχεται να προχωρήσει στην παραγγελία ενός αριθμού από τα συγκεκριμένα αεροσκάφη σε μια προσπάθεια τόσο για να ενδυναμώσει τις εξαγωγικές προοπτικές του αεροσκάφους όσο και να συμπληρώσει τη δύναμη των 200 Τ-50 που σχεδιάζει να αποκτήσει.
Τα ρωσικά ΜΜΕ πριν την έναρξη της MAKS 2011 είχαν διαρρεύσει πληροφορίες πως επρόκειτο να γίνει παραγγελία 60 εκπαιδευτικών αεροσκαφών YAK-130 και 24 MiG-29K/KUB (η ναυτική έκδοση του MiG-29) συνολικού ύψους 3 δις. $ αλλά τελικά οι δύο αυτές συμφωνίες δεν προχώρησαν, προς το παρών.
Εντυπωσιακή ήταν και η αμερικανική παρουσία στην φετινή MAKS με πλήθος αεροσκαφών που αν και δεν περιλάμβαναν αεροπορικές επιδείξεις εντούτοις και ως στατικά εκθέματα απέσπασαν το ενδιαφέρον του κοινού. Πιο συγκεκριμένα η USAF έστειλε στην έκθεση 1 KC-10, 2 F-16C, 2 Α-10 Thunderbolt II, 1 F-15E Strike Eagle, 1 B-52G, 1 C-130J και τέλος 1 C-5M Galaxy.
Το μεγάλο αστέρι της έκθεσης υπήρξε αναμφίβολα το νέο ρωσικό μαχητικό 5ης γενιάς T-50 το οποίο πραγματοποίησε πτητική επίδειξη και παρά την ακύρωση της απογείωσης την τελευταία ημέρα της έκθεσης το νέο μαχητικό της Sukhoi κατάφερε να κλέψει τα βλέμματα. Πιο συγκεκριμένα το αεροσκάφος και ενώ βρισκόταν στη φάση της απογείωσης έχοντας τους μετακαυστήρες σε πλήρη ισχύ στο δεξιό κινητήρα εμφανίστηκαν δύο φλόγες αρκετά επιμήκεις.
Ο δοκιμαστής πιλότος της Sukhoi Sergei Bogdan ενεργώντας ακαριαία σταμάτησε τη διαδικασία απογείωσης αναπτύσσοντας τα δύο αλεξίπτωτα πέδησης έτσι ώστε το αεροσκάφος να μην αστοχήσει στο μήκος του διαδρόμου. Πρέπει να σημειωθεί πως το αλεξίπτωτο πέδησης πρέπει να αναπτυχθεί μέχρι μιας συγκεκριμένης ταχύτητας καθώς προορίζεται για τη φάση της προσγείωσης και όχι για την απογείωση, όπου οι ταχύτητες είναι διαφορετικές.
Στην έκθεση πήραν μέρος τρία ακροβατικά σμήνη από τη Ρωσία οι Falcons με αεροσκάφη Su-27 οι Knights επίσης με αεροσκάφη Su-27 και οι Swifts με αεροσκάφη MiG-29. Έντονη παρουσία στην έκθεση υπήρξε και από τον κλάδο της πολιτικής αεροπορίας με το γιγαντιαίο Airbus Α 380 να δίνει το παρών αλλά και με τα δύο νέα αεροσκάφη περιφερειακών αερογραμμών από τη Ρωσία το Superjet 100 της Sukhoi και το MS-21 της Irkut και Yakovlev.
Να σημειωθεί πως οι προοπτικές για το Superjet κρίνονται ιδιαίτερα ευνοϊκές καθώς το αεροσκάφος έχει αποσπάσει ήδη 200 δεσμεύσεις αγοράς. Στην έκθεση η MiG μεταξύ άλλων παρουσίασε και το MiG-35 το οποίο είχε λάβει μέρος στο διαγωνισμό της Ινδίας για το νέο μαχητικό, με πληροφορίες να κάνουν λόγο πως η ρωσική Αεροπορία ενδέχεται να προχωρήσει στην παραγγελία ενός αριθμού από τα συγκεκριμένα αεροσκάφη σε μια προσπάθεια τόσο για να ενδυναμώσει τις εξαγωγικές προοπτικές του αεροσκάφους όσο και να συμπληρώσει τη δύναμη των 200 Τ-50 που σχεδιάζει να αποκτήσει.
Τα ρωσικά ΜΜΕ πριν την έναρξη της MAKS 2011 είχαν διαρρεύσει πληροφορίες πως επρόκειτο να γίνει παραγγελία 60 εκπαιδευτικών αεροσκαφών YAK-130 και 24 MiG-29K/KUB (η ναυτική έκδοση του MiG-29) συνολικού ύψους 3 δις. $ αλλά τελικά οι δύο αυτές συμφωνίες δεν προχώρησαν, προς το παρών.
Εντυπωσιακή ήταν και η αμερικανική παρουσία στην φετινή MAKS με πλήθος αεροσκαφών που αν και δεν περιλάμβαναν αεροπορικές επιδείξεις εντούτοις και ως στατικά εκθέματα απέσπασαν το ενδιαφέρον του κοινού. Πιο συγκεκριμένα η USAF έστειλε στην έκθεση 1 KC-10, 2 F-16C, 2 Α-10 Thunderbolt II, 1 F-15E Strike Eagle, 1 B-52G, 1 C-130J και τέλος 1 C-5M Galaxy.
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου