Παρασκευή 14 Σεπτεμβρίου 2012

ΣΗΜΕΡΑ ΑΡΧΙΖΩ ΜΙΑ ΚΑΙΝΟΥΡΓΙΑ ΖΩΗ

Σήμερα αρχίζω μια καινούργια ζωή.

Σήμερα αποβάλλω το παλιό μου δέρμα, αυτό που εδώ και χρόνια υποφέρει τα χτυπήματα της αποτυχίας και τα τραύματα της μετριότητας.

Σήμερα...

 ξαναγεννιέμαι κι ο τόπος γέννησής μου είναι ένας αμπελώνας φορτωμένος καρπούς για όλους.

Σήμερα θα τρυγήσω τα σταφύλια της σοφίας από τα ψηλότερα και τα πιο ανεπτυγμένα κλήματα του αμπελώνα, γιατί αυτά έχουν φυτευτεί από τους σοφότερους του επαγγέλματός μου που ήρθαν, από γενιά σε γενιά, πριν από μένα.

Σήμερα θα απολαύσω τη γεύση των σταφυλιών από τα κλήματα αυτά, και θα καταπιώ, στην κυριολεξία, το σπόρο της επιτυχίας που είναι κρυμμένος στο καθένα, και μέσα μου θα φυτρώσει καινούργια ζωή.

Η σταδιοδρομία που επέλεξα είναι γεμάτη με ευκαιρίες, είναι όμως και σπαρμένη με πικρές απογοητεύσεις και απόγνωση, κι αν τα πτώματα εκείνων που απέτυχαν στοιβάζονταν το ένα πάνω στο άλλο θα κάλυπταν με τη σκιά τους όλες τις πυραμίδες του κόσμου.

Εγώ, όμως, δεν θ’ αποτύχω όπως οι άλλοι, γιατί κρατώ τώρα στα χέρια μου τους χάρτες που θα με οδηγήσουν μέσα από επικίνδυνα νερά σε παραλίες που μόλις χθες έμοιαζαν άπιαστο όνειρο.

Η αποτυχία δεν θα είναι πια η αμοιβή για τους κόπους μου.  Όπως η φύση δεν έκανε πρόβλεψη ν’ ανέχεται τον πόνο το σώμα μου, έτσι δεν έκανε πρόβλεψη να υποφέρει η ζωή μου την αποτυχία.  Η αποτυχία, σαν τον πόνο, είναι πράγματα ξένα στη ζωή μου.  Στο παρελθόν τη δεχόμουν όπως δεχόμουν τον πόνο.  Τώρα την απορρίπτω κι είμαι έτοιμος να αποκτήσω τη σοφία και τις αρχές που θα με βγάλουν από το σκοτάδι.  Αυτές θα με οδηγήσουν στο φως του πλούτου, της κοινωνικής θέσης και της ευτυχίας που ξεπερνά και τα πιο τρελά μου όνειρα, ώσπου τα χρυσά μήλα του Κήπου των Εσπερίδων να μην είναι πια παρά η δίκαιη αμοιβή μου.

Ο χρόνος διδάσκει τα πάντα σ’ αυτόν που ζει για πάντα, εγώ όμως δεν έχω την πολυτέλεια της αιωνιότητας.  Ωστόσο, στα πλαίσια του χρόνου που μου δόθηκε πρέπει να εξασκηθώ στην τέχνη της υπομονής, γιατί η φύση δεν ενεργεί ποτέ με βιασύνη.  Για να φτιάξει την ελιά, τη βασίλισσα των δέντρων, απαιτούνται εκατό χρόνια.  Ένα φυτρωμένο κρεμμύδι γερνά σε εννιά βδομάδες.  Έχω ζήσει σαν φυτρωμένο κρεμμύδι.  Δεν έμεινα ικανοποιημένος.  Τώρα θα γίνω το μεγαλύτερο ελαιόδεντρο και για την ακρίβεια, ο μεγαλύτερος πωλητής.

Και πώς θα πραγματοποιηθεί αυτό;  Δεν έχω ούτε τη γνώση ούτε την εμπειρία να γίνω μεγάλος και ήδη έχω σκοντάψει στην άγνοια κι έχω πέσει σε θάλασσες αυτολύπησης.  Η  απάντηση είναι απλή.  Θα ξεκινήσω το ταξίδι μου ανεμπόδιστος τόσο από το βάρος περιττής γνώσης όσο και από την τροχοπέδη της άχρηστης πείρας.  Η φύση με έχει ήδη προικίσει με γνώσεις και ένστικτο πολύ ανώτερα από εκείνα οποιουδήποτε ζώου του δάσους και η αξία της πείρας υπερτιμάτε κυρίως από ηλικιωμένους που κουνάνε με σοφία το κεφάλι τους και μιλάνε ανόητα.

Η αλήθεια είναι πως η πείρα διδάσκει διεξοδικά, το διδακτικό της πρόγραμμα όμως καταβροχθίζει τα χρόνια του ανθρώπου με αποτέλεσμα η αξία των μαθημάτων της να μειώνεται εξαιτίας του χρόνου που απαιτείται για την απόκτηση της ιδιαίτερης σοφίας της.  Στο τέλος πάει χαμένη, αφού σπαταλιέται σε νεκρούς ανθρώπους.  Κι ακόμα, η πείρα έχει κάτι κοινό με την μόδα: μια πράξη που αποδείχτηκε επιτυχημένη σήμερα, μπορεί να είναι ανεφάρμοστη και αναποτελεσματική αύριο.

Μόνο οι Αρχές αντέχουν στο χρόνο και αυτές τώρα τις κατέχω, γιατί οι νόμοι που θα με οδηγήσουν ψηλά περιλαμβάνονται στα γραφόμενα αυτών των χειρογράφων.  Αυτό που θα με διδάξουν είναι περισσότερο πώς να αποφύγω την αποτυχία παρά πώς να κερδίσω την επιτυχία, γιατί τι άλλο είναι η επιτυχία παρά μια νοητική κατάσταση;  Υπάρχουν δυο σοφοί ανάμεσα σε χίλιους που θα έδιναν τον ίδιο ορισμό στη λέξη επιτυχία;  Η αποτυχία όμως περιγράφεται από όλους με τον ίδιο τρόπο.  «Αποτυχία είναι η ανικανότητα του ανθρώπου να πετύχει τους στόχους του στη ζωή, όποιοι κι αν είναι αυτοί».

Στην πραγματικότητα, η μόνη διαφορά μεταξύ αυτών που απέτυχαν και αυτών που πέτυχαν, έγκειται στις διαφορετικές τους συνήθειες.  Οι καλές συνήθειες είναι το κλειδί για κάθε επιτυχία.  Οι κακές συνήθειες είναι η ξεκλείδωτη πόρτα προς την αποτυχία.  Γι’ αυτό, ο πρώτος νόμος στον οποίο θα υπακούσω, ο οποίος προηγείται όλων των άλλων είναι:  «Θα αποκτήσω καλές συνήθειες και θα γίνω δούλος τους».

Όταν ήμουν παιδί, ήμουν δούλος των παρορμήσεων μου.  Τώρα είμαι δούλος των συνηθειών μου, όπως όλοι οι ενήλικες.  Έχω παραδώσει την ελεύθερη βούλησή μου στο πολύχρονο στοίβαγμα των συνηθειών μου, κι οι πράξεις της μέχρι τώρα ζωής μου, έχουν ήδη χαράξει ένα μονοπάτι που απειλεί να παγιδεύσει το μέλλον μου.  Οι πράξεις μου διέπονται από τις ορέξεις, τα πάθη, την προκατάληψη, τη λαιμαργία, τον έρωτα, το φόβο, το περιβάλλον , τη συνήθεια κι από όλους αυτούς τους τυράννους χειρότερος είναι ο τελευταίος.  Αφού, λοιπόν, πρέπει να καταστραφούν και καινούργιες αυλακιές πρέπει να ετοιμαστούν για καλούς σπόρους.

Θα αναπτύξω καλές συνήθειες και θα γίνω δούλος τους.  Και πώς θα κατορθώσω αυτό το δύσκολο επίτευγμα;  Με αυτά τα χειρόγραφα θα γίνει κατορθωτό, γιατί κάθε χειρόγραφο περιλαμβάνει μια αρχή που θα απομακρύνει μια κακή συνήθεια από τη ζωή μου και θα την αντικαταστήσει με μια άλλη που θα με φέρει πιο κοντά στην επιτυχία.  Γιατί αυτός είναι ένας άλλος νόμος της φύσης, ότι μόνο μια συνήθεια μπορεί να υποτάξει μιαν άλλη.  Έτσι, για να πραγματοποιήσουν αυτές οι γραπτές λέξεις τον εκλεκτό τους στόχο, πρέπει να επιβάλω στον εαυτό μου την πρώτη από τις καινούριες μου συνήθειες που είναι η εξής:

Θα διαβάζω κάθε χειρόγραφο για τριάντα μέρες με αυτό τον προδιαγεγραμμένο τρόπο, πριν προχωρήσω στο επόμενο χειρόγραφο.

Πρώτα θα διαβάζω το κείμενο σιωπηρά, μόλις σηκωθώ από το κρεβάτι.  Ύστερα θα το ξαναδιαβάζω σιωπηρά, αμέσως μετά το μεσημεριανό μου γεύμα.  Μετά, θα ξαναδιαβάζω το κείμενο πριν πάω για ύπνο στο τέλος της ημέρας και , κάτι πολύ σημαντικό, αυτή τη φορά θα το διαβάζω μεγαλόφωνα.

Την επόμενη μέρα θα επαναλάβω αυτή τη διαδικασία και θα συνεχίσω κατά τον ίδιο τρόπο για τριάντα μέρες.  Μετά θα πάρω το επόμενο χειρόγραφο και θα κάνω το ίδιο για άλλες τριάντα μέρες.  Θα συνεχίσω μέχρι να ζήσω ένα μήνα με κάθε χειρόγραφο και το διάβασμα να μου γίνει συνήθεια.

Και τι θα επιτευχθεί μ’ αυτή τη συνήθεια;  Εδώ έγκειται το μυστικό των επιτευγμάτων όλων των ανθρώπων.  Καθώς θα επαναλαμβάνω τα λόγια του χειρογράφου κάθε μέρα, θα γίνουν σύντομα μέρος του συνειδητού μυαλού μου, αλλά το πιο σημαντικό είναι ότι θα διεισδύσουν στο άλλο μέρος του μυαλού μου, εκείνη τη μυστηριώδη πηγή που δεν κοιμάται ποτέ, που δημιουργεί τα όνειρά μου και που πολλές φορές με κάνει να ενεργώ με τρόπους που δεν καταλαβαίνω.

Καθώς τα λόγια αυτών των χειρογράφων θα αφομοιώνονται απ’ αυτό το μυστηριώδες μέρος του μυαλού μου, θα αρχίσω να ξυπνώ κάθε πρωί με μια ζωντάνια που ποτέ πριν δεν είχα γνωρίσει.  Το σφρίγος μου θα μεγαλώσει, η επιθυμία μου να γνωρίσω τον κόσμο θα υπερνικήσει κάθε φόβο που με βασάνιζε στο παρελθόν από τη στιγμή που ξυπνούσα μέχρι την ώρα που πήγαινα για ύπνο.  Και θα γίνω ευτυχέστερος απ’ ότι πίστεψα ποτέ ότι θα ήταν δυνατό, σ’ αυτό τον κόσμο του μόχθου και της θλίψης.

Στο τέλος θα είμαι σε θέση να αντιδρώ σ’ όλες τις καταστάσεις που θα αντιμετωπίζω όπως έμαθα από τα χειρόγραφα, και σύντομα αυτές οι πράξεις και οι αντιδράσεις θα γίνουν εύκολες για μένα, γιατί όλα γίνονται εύκολα με την εξάσκηση.

Έτσι γεννιέται μια καινούργια συνήθεια, γιατί όταν μια πράξη γίνεται εύκολη με τη συνεχή επανάληψη, είναι χαρά η πραγματοποίησή της, κι από τη στιγμή που κάτι γίνεται χαρά είναι στη φύση του ανθρώπου να το επαναλαμβάνει συχνά.  Όταν κάνω κάτι συχνά γίνεται συνήθεια και εγώ γίνομαι σκλάβος της, κι αφού είναι καλή συνήθεια, αυτή είναι και η επιθυμία μου.

Σήμερα αρχίζω μια καινούργια ζωή.

Και δίνω επίσημο όρκο στον εαυτό μου πως τίποτα δεν θα καθυστερήσει την εξέλιξη της καινούργιας μου ζωής.  Δεν θα χάσω ούτε μια μέρα από την ανάγνωση αυτών των χειρογράφων, γιατί στην πραγματικότητα τα λίγα λεπτά που θα διαθέτω κάθε μέρα γι’ αυτήν την καινούργια συνήθεια, είναι πολύ μικρό τίμημα για την ευτυχία και την επιτυχία που θα αποκτήσω.

Καθώς θα διαβάζω και θα ξαναδιαβάζω τις λέξεις κάθε χειρογράφου που ακολουθεί, ποτέ δεν θα επιτρέψω στη συντομία του ούτε στην απλότητα των γραφομένων του να με κάνουν να αντιμετωπίσω επιπόλαια το μήνυμά του.  Χιλιάδες σταφύλια πιέζονται για να γεμίσουν μια νταμιτζάνα κρασί, και τα τσίπουρα πετιούνται για να τα φάνε τα πουλιά.  Το ίδιο συμβαίνει και μ’ αυτά τα σταφύλια της σοφίας του χρόνου.  Μεγάλο μέρος τους φιλτραρίστηκε και σκορπίστηκε στον άνεμο.  Μόνο η καθαρή αλήθεια βρίσκεται αποσταγμένη στις λέξεις που θ’ ακολουθήσουν.  Θα πιω σύμφωνα με τις οδηγίες τους και δεν θα χύσω ούτε σταγόνα.  Και θα καταπιώ βέβαια, το σπόρο της επιτυχίας.

Σήμερα το παλιό μου δέρμα έγινε σκόνη.  Θα περπατώ περήφανα ανάμεσα στους ανθρώπους και δεν θα με γνωρίζουν, γιατί από σήμερα είμαι ένας καινούργιος άνθρωπος, με καινούργια ζωή.





Og Mandino - Ο μεγαλύτερος πωλητής στον κόσμο. 

thalamofilakas 

ΙΩΑΝΝΗΣ ΣΥΚΟΥΤΡΗΣ

ΙΩΑΝΝΗΣ ΣΥΚΟΥΤΡΗΣ
"Ο ηρωικός άνθρωπος αισθάνεται πως είναι διαλεγμένος από την Μοίραν ως αγωνιστής και ως μάρτυς - περισσότερον ως μάρτυς, αφού την επιτυχίαν δεν την μετρεί με αποτελέσματα άμεσα, με αριθμούς και μεγέθη, δεν την μετρεί καν διόλου. Είναι το αλεξικέραυνον, που θα συγκεντρώση επάνω του (θα προσελκύση μάλλον εθελουσίως) όλας τας καταιγίδας και όλα τ' αστροπελέκια, διά να προστατευθούν τα κατοικητήρια των ειρηνικών ανθρώπων. Εις την ετοιμότητα του κινδύνου, τον σύρει με ακαταμάχητον έλξιν η αισθητική, θα έλεγα, γοητεία του κινδύνου, η συναίσθησις ότι είναι προνόμιον των ολίγων να συντρίβωνται υπέρ των άλλων υπό των άλλων - το πολυτιμότερον προνόμιον! Ο ηρωικός άνθρωπος δεν είναι το άνθος, δεν είν' ο καρπός - αυτά αντιπροσωπεύουν το παρόν και του παρόντος την ανεπιφύλακτον χαράν. Είναι ο σπόρος που θα ταφή και θα σαπίση δια ν' αναφανή το άνθισμα και το κάρπισμα. Είν' εκείνος που θάπτεται δια να εορτασθή η ανάστασις, και ανάστασις χωρίς ταφήν δεν υπάρχει."

ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΚΑΡΑΙΣΚΑΚΗΣ

ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΚΑΡΑΙΣΚΑΚΗΣ
Απάντηση στο Ρουσίτ Πασά στα 1822

''Πασά μου, μου στέλνεις ένα μπουγιουρντί, μου λες να προσκυνήσω, και εγώ πασά μου ερώτησα τον πούτσο μου τον ίδιο, και αυτός μου αποκρίθηκε να μη σε προσκυνήσω κι αν ερθείς επάνω μου ευθύς να πολεμίσω''

Και απάντηση στον Σιλιχτάρ Μπόδα στα 1823

''Γαμώ την πίστιν σας και τον Μωχαμέτη σας. Δεν εντρέπεσθε να ζητείτε «από ημάς» συνθήκην με «έναν» κοντζιά σκατο-Σουλτάν Μαχμούτην -να τον χέσω και αυτόν και τον Βεζίρην σας και τον Εβραίον Σιλιχτάρ Μπόδα την πουτάνα! - Άμα ζήσω, θα τους γαμήσω. Άμα πεθάνω, θα μου κλάσουν τον πούτσο''

ΠΕΡΙΚΛΗΣ ΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ

ΠΕΡΙΚΛΗΣ ΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
"Φυλάτε τη Γη σας και την Τιμή της μόνο με Σπαθί. Πάψετε σαπιοδάσκαλοι και σαπιορήτορες- ΑΝΑΦΟΡΑΤΖΗΔΕΣ- να εξευτελίζετε τη Φυλή. Πάψετε παλιόγρηες τις κλάψες, τα σάλια, τα μελάνια και πιάστε το Σπαθί. Τα πάντα στη Ζωή -Η ΦΥΣΙΣ ΤΟ ΛΕΕΙ- κατακτώνται με το Σπαθί."

ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΚΟΛΟΚΟΤΡΩΝΗΣ
















Όταν αποφασίσαμε να κάμωμε την Επανάσταση, δεν εσυλλογισθήκαμε ούτε πόσοι είμεθα ούτε πως δεν έχομε άρματα ούτε ότι οι Τούρκοι εβαστούσαν τα κάστρα και τας πόλεις ούτε κανένας φρόνιμος μας είπε «πού πάτε εδώ να πολεμήσετε με σιταροκάραβα βατσέλα», αλλά ως μία βροχή έπεσε εις όλους μας η επιθυμία της ελευθερίας μας, και όλοι, και ο κλήρος μας και οι προεστοί και οι καπεταναίοι και οι πεπαιδευμένοι και οι έμποροι, μικροί και μεγάλοι, όλοι εσυμφωνήσαμε εις αυτό το σκοπό και εκάμαμε την Επανάσταση. Εις τον πρώτο χρόνο της Επαναστάσεως είχαμε μεγάλη ομόνοια και όλοι ετρέχαμε σύμφωνοι. Ο ένας επήγεν εις τον πόλεμο, ο αδελφός του έφερνε ξύλα, η γυναίκα του εζύμωνε, το παιδί του εκουβαλούσε ψωμί και μπαρουτόβολα εις το στρατόπεδον και εάν αυτή η ομόνοια εβαστούσε ακόμη δύο χρόνους, ηθέλαμε κυριεύσει και την Θεσσαλία και την Μακεδονία, και ίσως εφθάναμε και έως την Κωνσταντινούπολη. Τόσον τρομάξαμε τους Τούρκους, οπού άκουγαν Έλληνα και έφευγαν χίλια μίλια μακρά. Εκατόν Έλληνες έβαζαν πέντε χιλιάδες εμπρός, και ένα καράβι μιαν άρμάδα...

(Μέρος του λόγου που εκφώνησε ο Κολοκοτρώνης στην Πνύκα).

ΙΩΝ ΔΡΑΓΟΥΜΗΣ

ΙΩΝ ΔΡΑΓΟΥΜΗΣ
Δεν με μέλει αν βάλω σε δύσκολη θέση την κυβέρνηση, μια κυβέρνηση που δεν την σέβομαι, δεν είμαι καμωμένος για την κυβέρνηση ή για το κράτος, έγινα για το έθνος, και το ξέρω επειδή γι’ αυτό ίσα-ίσα πονώ. Για την κυβέρνηση μου έρχεται σιχαμός και καταφρόνια, άμα συλλογίζομαι την κυβέρνηση ξεπέφτω, μαργώνω και μαραίνομαι. Σηκώνομαι, ξανοίγω και ανθοβολώ άμα νοιώθω τον Ελληνισμό. Σε όποια γωνιά του Ελληνισμού και αν βρεθώ, θα πασχίζω πάντα να δυναμώνω, να ξυπνώ, να ζωντανεύω την ψυχή του, και ας γίνει οτι γίνει. Ξυπνώ καθε ύπνο, κεντρίζω καθε βαρεμό, συνδαυλίζω κάθε στάχτη, ξεσκεπάζω καθε σπίθα κρυμμένη και ανάβω κάθε φωτιά σβησμένη, βγάζω κάθε πνοή κουρασμένη και παίζω κάθε χορδή σιωπηλή. Ξυπνώ, ξυπνώ, ξυπνώ και γι αυτό με λεν και ξυπνητήρι…

ΠΑΥΛΟΣ ΜΕΛΑΣ

ΠΑΥΛΟΣ ΜΕΛΑΣ
Είδα στον ύπνο μου τον Παύλο τον Μελά, να παίρνει σάρκα για να πει μια ιστορία για κάποια αγέρωχα κι αδούλωτα μυαλά, που προδιαγράφουν της Πατρίδας την πορεία. .
..

Είχ’ η μορφή του θλίψη, πόνο και οργή, για αυτούς που σήμερα τις τύχες μας ορίζουν, που ασελγούν πάνω σ΄ανθρώπους και σε γη και καθετί Ελληνικό το αφορίζουν.
...
Μέσα στην μπλε του την αντάρτικη στολή και με το χέρι του στη μαύρη τη πιστόλα, δίνει στους άντρες του ξανά την εντολή Ελευθερία και Πατρίδα πάνω από όλα!
...
Αν θες στον ύπνο σου να έρθει ο Μέλας μαζί μ’ αγγέλους, σκοτωμένα παλικάρια, να σε τραβήξουν απ ’τον δρόμο που τραβάς, για να βαδίσεις τα δικά τους τα αχνάρια... ..
.
φέρε στα μάτια σου του Παύλου τη στολή, ορκίσου πάνω της, πως δεν θα τον προδώσεις και συρε να βρεις την δική σου εντολή αφού τον ύπνο του εχθρού μας θα στοιχειώσεις.

  © Free Blogger Templates 'Greenery' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP