Σάββατο 20 Οκτωβρίου 2012

3.000 στρατιώτες της Βέρμαχτ πειραματόζωα των Αμερικανών σε μυστικές εγκαταστάσεις των ΗΠΑ

Η ιστορία μοιάζει να έχει βγει από τις σελίδες μυθιστορήματος κατασκοπείας. Εντελώς άγνωστο μέχρι σήμερα υλικό, αποτελούμενο από πάνω από 12.000 σελίδες ντοκουμέντων θαμμένων βαθιά μέσα στις φακελοθήκες εγκαταστάσεων παρακολούθησης των μυστικών υπηρεσιών των ΗΠΑ, φέρνουν στην επιφάνεια συγκλονιστικά στοιχεία για τη νοοτροπία, τις συνήθειες και το ψυχολογικό προφίλ του πιο αποτρόπαιου στρατιωτικού σώματος του
Τρίτου Ράιχ: της ναζιστικής Βέρμαχτ.

Φορτ Χαντ, Ουάσινγκτον, ΗΠΑ. Ένα μέρος... που κανονικά δεν θα υπήρχε κανένας λόγος να το γνωρίζει κανείς, εκτός ίσως από έναν: σε αυτή την τυπικά αμερικανική γωνιά υπαίθρου φιλοξενούνταν, ήδη από τη δεκαετία του 1940, ειδικές εγκαταστάσεις παρακολούθησης και ανάλυσης ραδιοκυματικών και μικροκυματικών σημάτων, για λογαριασμό της μυστικής υπηρεσίας πληροφοριών.

Η ιστορική σημασία της περιοχής όμως δεν εξαντλείται σε αυτό. Διότι εκεί η υπηρεσία πληροφοριών του αμερικανικού στρατού μετέφερε και κράτησε έγκλειστους 3.000 στρατιώτες της Βέρμαχτ, τους οποίους παρακολουθούσε στενά επί μία τριετία, από το 1942 μέχρι το 1945, καταγράφοντας λεπτομερειακά τις συμπεριφορές και συνομιλίες τους, μέσω μικροφώνων και άλλων συσκευών παρακολούθησης που είχαν τοποθετηθεί μυστικά στα κελιά τους.

Αποτέλεσμα ένας τεράστιος όγκος απομαγνητοφωνημένων συνομιλιών και επιστημονικών αναφορών, για τις οποίες ελάχιστοι γνώριζαν μέχρι σήμερα και τις οποίες ερευνά εδώ και χρόνια ο 34χρονος ιστορικός μελετητής στο Γερμανικό Ιστορικό Ινστιτούτο του Λονδίνου, Έρικ Ρέμερ. Προϊόν των ερευνών του ένα βιβλίο-μελέτη με τίτλο Kamaraden - Die Wehrmacht von innen, ελληνιστί: Σύντροφοι – Η Βέρμαχτ εκ των έσω (εκδ. Piper).

Αρωγοί στην έρευνα του Ρέμερ υπήρξαν τα ιδρύματα Fritz Thyssen και Gerda Henkel, τα οποία κατέστησαν δυνατή τη συγκρότηση μίας πλήρους ερευνητικής ομάδας επιφορτισμένης με την ευθύνη του «χτενίσματος» και της αξιολόγησης των φακέλων, οι οποίοι εν συνεχεία εισήχθησαν σε ψηφιακές βάσεις δεδομένων.

Σύμφωνα με τον ιστορικό μελετητή, οι τρόποι προσηλυτισμού των στρατιωτών της Βέρμαχτ αποτελεί ένα από τα πιο αμφιλεγόμενα ζητήματα της γερμανικής ιστορίας, για το οποίο, λόγω ακριβώς των νέων στοιχείων, μόλις τώρα αρχίζουμε να αποκτούμε μία πιο ρεαλιστική εικόνα.

Στην πραγματικότητα, τα μέλη της Βέρμαχτ, στην πλειοψηφία τους, διέθεταν μία πολύ επιφανειακή πολιτική συνείδηση, χωρίς ωστόσο αυτό να σημαίνει ότι δεν επηρεάζονταν από την εθνικοσοσιαλιστική ιδεολογία: το σώμα ήταν έτσι ιεραρχημένο ώστε να καθοδηγείται σε όλα τα επίπεδά του από έναν σκληρό πυρήνα εθνικοσοσιαλιστών αξιωματικών που έδιναν το στίγμα του σώματος. Κατ' αυτό τον τρόπο, διαμορφωνόταν εντός του σώματος μία ιδιαίτερη κοινωνική δυναμική που επέτρεπε στα μέλη του να επιδίδονται στα πιο αποτρόπαια εγκλήματα, χωρίς ποτέ να χάνουν από το βλέμμα τους το γενικότερο ιδεολογικό ορίζοντα.

Από τα ντοκουμέντα προκύπτει ότι η άσκηση κοινωνικής και συγκυριακής πίεσης στους στρατιώτες αποτελούσε συνηθέστατη μέθοδο ψυχολογικής προετοιμασίας για τη διάπραξη των πλέον ειδεχθών πράξεων, όπως πολύ ενδιαφέρουσες είναι οι καταγεγραμμένες αντιδράσεις και σκέψεις τους εκ των υστέρων για τα διαπραχθέντα εγκλήματα πολέμου, όπου μπορεί κανείς να διαπιστώσει πόσο ετερογενώς τα βίωνε ο καθένας από αυτούς.

Αξιοσημείωτη επίσης είναι η στάση των μελών της Βέρμαχτ απέναντι στο Ολοκαύτωμα: σχεδόν όλοι τους  γνώριζαν για το μεγάλο σχέδιο εξόντωσης ή είχαν ακούσει φήμες γι' αυτό, χωρίς όμως να αποτελεί ιδιαίτερα δημοφιλές θέμα για σκέψη και συζήτηση στους κόλπους τους.

Αυτό βέβαια δεν σημαίνει πως δεν υπήρχαν και διαφωνούντες ή έτερες φωνές που ασκούσαν κριτική και απέρριπταν τις πρακτικές του σώματός τους. Επρόκειτο συνήθως για άτομα που δεν συγκαταλέγονταν σε εκείνους που διαδραμάτισαν ενεργό ρόλο στη γενοκτονία των Εβραίων.

Από την άλλη μεριά, όσοι είχαν συμμετάσχει και εμπλακεί ενεργά στο Ολοκαύτωμα έτειναν να υιοθετούν μία στάση αυτο-δικαιολόγησης, απόρροια ενός φυσιολογικού αμυντικού μηχανισμού προστασίας και διασφάλισης της ψυχικής ισορροπίας.

Όχι, οι στρατιώτες της Βέρμαχτ δεν ταλανίζονταν από αδυσώπητα υπαρξιακά ερωτήματα για τις πράξεις τους ούτε ένιωθαν να έχουν πλησιάσει κάποια επικίνδυνη άβυσσο αποκτήνωσης και παραφροσύνης: ήταν καθημερινοί άνθρωποι, με καθημερινές ανησυχίες, κοινές φιλοδοξίες και, κυρίως, μία ισχυρή επιθυμία για αναγνώριση, κοινωνική άνοδο και τιμές!

Και αυτό ακριβώς είναι το πιο τρομακτικό...

ΙΩΑΝΝΗΣ ΣΥΚΟΥΤΡΗΣ

ΙΩΑΝΝΗΣ ΣΥΚΟΥΤΡΗΣ
"Ο ηρωικός άνθρωπος αισθάνεται πως είναι διαλεγμένος από την Μοίραν ως αγωνιστής και ως μάρτυς - περισσότερον ως μάρτυς, αφού την επιτυχίαν δεν την μετρεί με αποτελέσματα άμεσα, με αριθμούς και μεγέθη, δεν την μετρεί καν διόλου. Είναι το αλεξικέραυνον, που θα συγκεντρώση επάνω του (θα προσελκύση μάλλον εθελουσίως) όλας τας καταιγίδας και όλα τ' αστροπελέκια, διά να προστατευθούν τα κατοικητήρια των ειρηνικών ανθρώπων. Εις την ετοιμότητα του κινδύνου, τον σύρει με ακαταμάχητον έλξιν η αισθητική, θα έλεγα, γοητεία του κινδύνου, η συναίσθησις ότι είναι προνόμιον των ολίγων να συντρίβωνται υπέρ των άλλων υπό των άλλων - το πολυτιμότερον προνόμιον! Ο ηρωικός άνθρωπος δεν είναι το άνθος, δεν είν' ο καρπός - αυτά αντιπροσωπεύουν το παρόν και του παρόντος την ανεπιφύλακτον χαράν. Είναι ο σπόρος που θα ταφή και θα σαπίση δια ν' αναφανή το άνθισμα και το κάρπισμα. Είν' εκείνος που θάπτεται δια να εορτασθή η ανάστασις, και ανάστασις χωρίς ταφήν δεν υπάρχει."

ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΚΑΡΑΙΣΚΑΚΗΣ

ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΚΑΡΑΙΣΚΑΚΗΣ
Απάντηση στο Ρουσίτ Πασά στα 1822

''Πασά μου, μου στέλνεις ένα μπουγιουρντί, μου λες να προσκυνήσω, και εγώ πασά μου ερώτησα τον πούτσο μου τον ίδιο, και αυτός μου αποκρίθηκε να μη σε προσκυνήσω κι αν ερθείς επάνω μου ευθύς να πολεμίσω''

Και απάντηση στον Σιλιχτάρ Μπόδα στα 1823

''Γαμώ την πίστιν σας και τον Μωχαμέτη σας. Δεν εντρέπεσθε να ζητείτε «από ημάς» συνθήκην με «έναν» κοντζιά σκατο-Σουλτάν Μαχμούτην -να τον χέσω και αυτόν και τον Βεζίρην σας και τον Εβραίον Σιλιχτάρ Μπόδα την πουτάνα! - Άμα ζήσω, θα τους γαμήσω. Άμα πεθάνω, θα μου κλάσουν τον πούτσο''

ΠΕΡΙΚΛΗΣ ΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ

ΠΕΡΙΚΛΗΣ ΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
"Φυλάτε τη Γη σας και την Τιμή της μόνο με Σπαθί. Πάψετε σαπιοδάσκαλοι και σαπιορήτορες- ΑΝΑΦΟΡΑΤΖΗΔΕΣ- να εξευτελίζετε τη Φυλή. Πάψετε παλιόγρηες τις κλάψες, τα σάλια, τα μελάνια και πιάστε το Σπαθί. Τα πάντα στη Ζωή -Η ΦΥΣΙΣ ΤΟ ΛΕΕΙ- κατακτώνται με το Σπαθί."

ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΚΟΛΟΚΟΤΡΩΝΗΣ
















Όταν αποφασίσαμε να κάμωμε την Επανάσταση, δεν εσυλλογισθήκαμε ούτε πόσοι είμεθα ούτε πως δεν έχομε άρματα ούτε ότι οι Τούρκοι εβαστούσαν τα κάστρα και τας πόλεις ούτε κανένας φρόνιμος μας είπε «πού πάτε εδώ να πολεμήσετε με σιταροκάραβα βατσέλα», αλλά ως μία βροχή έπεσε εις όλους μας η επιθυμία της ελευθερίας μας, και όλοι, και ο κλήρος μας και οι προεστοί και οι καπεταναίοι και οι πεπαιδευμένοι και οι έμποροι, μικροί και μεγάλοι, όλοι εσυμφωνήσαμε εις αυτό το σκοπό και εκάμαμε την Επανάσταση. Εις τον πρώτο χρόνο της Επαναστάσεως είχαμε μεγάλη ομόνοια και όλοι ετρέχαμε σύμφωνοι. Ο ένας επήγεν εις τον πόλεμο, ο αδελφός του έφερνε ξύλα, η γυναίκα του εζύμωνε, το παιδί του εκουβαλούσε ψωμί και μπαρουτόβολα εις το στρατόπεδον και εάν αυτή η ομόνοια εβαστούσε ακόμη δύο χρόνους, ηθέλαμε κυριεύσει και την Θεσσαλία και την Μακεδονία, και ίσως εφθάναμε και έως την Κωνσταντινούπολη. Τόσον τρομάξαμε τους Τούρκους, οπού άκουγαν Έλληνα και έφευγαν χίλια μίλια μακρά. Εκατόν Έλληνες έβαζαν πέντε χιλιάδες εμπρός, και ένα καράβι μιαν άρμάδα...

(Μέρος του λόγου που εκφώνησε ο Κολοκοτρώνης στην Πνύκα).

ΙΩΝ ΔΡΑΓΟΥΜΗΣ

ΙΩΝ ΔΡΑΓΟΥΜΗΣ
Δεν με μέλει αν βάλω σε δύσκολη θέση την κυβέρνηση, μια κυβέρνηση που δεν την σέβομαι, δεν είμαι καμωμένος για την κυβέρνηση ή για το κράτος, έγινα για το έθνος, και το ξέρω επειδή γι’ αυτό ίσα-ίσα πονώ. Για την κυβέρνηση μου έρχεται σιχαμός και καταφρόνια, άμα συλλογίζομαι την κυβέρνηση ξεπέφτω, μαργώνω και μαραίνομαι. Σηκώνομαι, ξανοίγω και ανθοβολώ άμα νοιώθω τον Ελληνισμό. Σε όποια γωνιά του Ελληνισμού και αν βρεθώ, θα πασχίζω πάντα να δυναμώνω, να ξυπνώ, να ζωντανεύω την ψυχή του, και ας γίνει οτι γίνει. Ξυπνώ καθε ύπνο, κεντρίζω καθε βαρεμό, συνδαυλίζω κάθε στάχτη, ξεσκεπάζω καθε σπίθα κρυμμένη και ανάβω κάθε φωτιά σβησμένη, βγάζω κάθε πνοή κουρασμένη και παίζω κάθε χορδή σιωπηλή. Ξυπνώ, ξυπνώ, ξυπνώ και γι αυτό με λεν και ξυπνητήρι…

ΠΑΥΛΟΣ ΜΕΛΑΣ

ΠΑΥΛΟΣ ΜΕΛΑΣ
Είδα στον ύπνο μου τον Παύλο τον Μελά, να παίρνει σάρκα για να πει μια ιστορία για κάποια αγέρωχα κι αδούλωτα μυαλά, που προδιαγράφουν της Πατρίδας την πορεία. .
..

Είχ’ η μορφή του θλίψη, πόνο και οργή, για αυτούς που σήμερα τις τύχες μας ορίζουν, που ασελγούν πάνω σ΄ανθρώπους και σε γη και καθετί Ελληνικό το αφορίζουν.
...
Μέσα στην μπλε του την αντάρτικη στολή και με το χέρι του στη μαύρη τη πιστόλα, δίνει στους άντρες του ξανά την εντολή Ελευθερία και Πατρίδα πάνω από όλα!
...
Αν θες στον ύπνο σου να έρθει ο Μέλας μαζί μ’ αγγέλους, σκοτωμένα παλικάρια, να σε τραβήξουν απ ’τον δρόμο που τραβάς, για να βαδίσεις τα δικά τους τα αχνάρια... ..
.
φέρε στα μάτια σου του Παύλου τη στολή, ορκίσου πάνω της, πως δεν θα τον προδώσεις και συρε να βρεις την δική σου εντολή αφού τον ύπνο του εχθρού μας θα στοιχειώσεις.

  © Free Blogger Templates 'Greenery' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP