Σάββατο 20 Οκτωβρίου 2012

Ριζοσπαστικός ισλαμισμός και ναζισμός. Του Ρισάρ Πασκιέ

Ριζοσπαστικός ισλαμισμός και ναζισμός. Του Ρισάρ ΠασκιέΑς δούμε λίγα ακόμη για τα φιλαράκια των "αντιεξουσιαστών" (στην πραγματικότητα φασιστών). Αν δεν ταιριάζανε δεν θα συμπεθεριάζανε .


«H επίδειξη επιείκειας προς τον ριζοσπαστικό ισλαμισμό ισοδυναμεί με επιείκεια προς τον ναζισμό». Αυτή η διατύπωσή μου ενώπιον του προέδρου...
Φρανσουά Ολάντ (François Hollande) στο μέγαρο των Ηλυσίων, στις 7 Οκτωβρίου, είχε σκοπό να προκαλέσει μια κρίση συνειδήσεως.

Κι όμως, η συνάντησή μου με τον ηγέτη του κράτους μετά την εξάρθρωση ενός τρομοκρατικού δικτύου, αν και με καθησύχασε όσον αφορά την αποφασιστικότητα των
κρατικών μας υπηρεσιών, με ανησύχησε κιόλας, καθώς αποκαλύφθηκε πως είναι πολύ πιθανό να υφίστανται κι άλλες τρομοκρατικές ομάδες «εν υπνώσει» απαρτιζόμενες από ερασιτέχνες αποφασισμένους να θυσιάσουν και την ζωή τους προκειμένου να στεφθούν από επιτυχία οι «επιχειρήσεις» τους.

Η σύγκριση μεταξύ ναζισμού και ριζοσπαστικού ισλαμισμού σόκαρε ορισμένους επιβιώσαντες των μαζικών σφαγών του ναζισμού, που θεωρούν βέβηλη κάθε σύγκριση όσων έζησαν με την σημερινή κατάσταση. Πολλοί εξ αυτών γνωρίζουν τον βαθμό στον οποίο ολόκληρη η ζωή μου κύλησε στην σκιά εκείνων των γεγονότων και πόσο αηδιάζω με όσους προχωρούν σε απερίσκεπτες ιστορικές αναλογίες. Αλλά εδώ δεν αναφερόμαστε σε τελεσθέντα εγκλήματα: ως προς αυτό, οι ναζιστές είναι πράγματι αξεπέραστοι στην ανθρώπινη ιστορία. Η αναλογία αφορά στο δόγμα, στους «-ισμούς» που οργάνωσαν την συμπεριφορά των ανθρώπινων ομάδων, εις βάρος συχνά της ανθρωπότητας στην οποία όλοι ανήκουμε. Αφορά στην ιδεολογία.

Να ξεκαθαρίσουμε κατ' αρχήν πως όταν μιλάμε για «ριζοσπαστικό ισλαμισμό», δεν αναφερόμαστε στο Ισλάμ, ούτε καν στον ισλαμισμό, που τον εννοούμε ως συνώνυμο του πολιτικού Ισλάμ: αυτός ο τελευταίος είναι μια κοσμοαντίληψη στην οποία δικαιούμαστε να εναντιωνόμαστε με δριμύτητα στον βαθμό που δεν παραδεχόμαστε την συγκατοίκηση του ιερού με το κοσμικό υπό την ίδια πολιτική σκέπη, ανεξαρτήτως θρησκείας.

Αλλά ριζοσπαστικός ισλαμισμός είναι μια κοσμοαντίληψη σύμφωνα με την οποία η θεία επιταγή επιτάσσει την εξουδετέρωση κάθε εχθρού. Οι ειδικοί στο Ισλάμ διαφωνούν για την ενδεδειγμένη ορολογία και ορισμένοι προτιμούν να μιλούν για «σαλαφισμό τζιχαντισμό». Ως μη ειδήμων, προτιμώ τον όρο «ριζοσπαστικός ισλαμισμός». Θεωρώ πάντως πως σε κάθε περίπτωση το σημαίνον είναι σαφές. Το βασικό είναι να συνειδητοποιήσουμε τον κίνδυνο που εκπροσωπεί.

Ο ναζισμός και ο ριζοσπαστικός ισλαμισμός είναι προφανές πως έχουν δύο κοινά σημεία: το πρώτο είναι πως θεωρούν υπ' αριθμόν ένα εχθρό τους τούς εβραίους, το άλλο είναι ο απανθρωπισμός τους. Επί πολύ καιρό αυτολογοκρινόμασταν και δεν χαρακτηρίζαμε «αντισημιτική» την εκπεφρασμένη θέληση ολοκαυτώματος όλων των εβραίων που καταγράφεται στο καταστατικό της «χαμάς»: «όταν έρθει το πλήρωμα του χρόνου, κάθε 'Αραβας θα κληθεί να σκοτώσει τον εβραίο του». Όντας σημίτες κι οι ίδιοι, οι 'Αραβες βλέπετε δεν μπορούσαν να είναι αντισημίτες... Λες κι ο εμπνευστής του όρου, κ. Μαρ (Marr), συμπεριλάμβανε σε αυτόν κανέναν άλλον πλην των εβραίων! Είναι καιρός να παραδεχτούμε πως ο αντισημιτισμός αποτελεί βασικό συστατικό στοιχείο της ιδεολογίας του ριζοσπαστικού ισλαμισμού όπως και του ναζισμού.

Αλλά η απανθρωποποίηση του «άλλου» συνιστά ίσως μια ομοιότητα πολύ πιο καθοριστική. Για τους ναζί, οι εβραίοι δεν ήταν παρά «κατσαρίδες», «αρουραίοι», «ψείρες», «ογκώδη βακτήρια». Για τους ριζοσπάστες ισλαμιστές, εβραίοι και χριστιανοί δεν είναι παρά «μπασταρδεμένοι πίθηκοι», «γουρούνια», «γαϊδούρια» και «σκυλιά». Οι ειδήμονες του χώρου συζητούν τα χαρακτηριστικά των διαφόρων ζώων και ίσως να υπάρχει κάποια ιεράρχηση στα ζώα, πάντως η κεντρική ιδέα είναι ταυτόσημη: ο εχθρός δεν είναι άνθρωπος, παρά τον ανθρωπομορφισμό του. Η ουσιαστική γνώση συνίσταται στο να διαβλέψει κανείς την κτηνώδη ουσία της φύσεώς του.

Ο Πρίμο Λέβι (Primo Levi) αφιέρωσε ορισμένες αλησμόνητες σελίδες σε αυτή την διαδικασία απανθρωποποίησης στον ναζισμό. Ανάλογη «ζωολογία του μίσους» αναπτύσσεται και σήμερα, στα κηρύγματα του ριζοσπαστικού ισλαμισμού. Η διακήρυξη πως ο εχθρός δεν είναι καν άνθρωπος διευκολύνει την φυσική του εξόντωση. Επιτρέπει επίσης την θανάτωση των παιδιών, που είναι ένας σημαντικός προς την γενοκτονία: ο Χίμλερ (Himmler) αναφερόταν στις δυσκολίες του έργου των «ουλαμών αυτοπροστασίας» (SS), καθώς «ασχολούνταν» κυρίως με εβραίους, που κάποιος αδαής πολιτικά μπορούσε να μπερδέψει με ανθρώπινα όντα. Ο Μοχάμεντ Μερά (Mohamed Merah) πυροβόλησε εξ επαφής στον κρόταφο ένα παιδάκι τεσσάρων ετών, ακριβώς όπως οι ναζί που για να εξοικονομούν σφαίρες έσπαγαν τα κεφάλια των μωρών χτυπώντας τα στα δέντρα.

Ο Μοχάμεντ Μερά ήταν τόσο περήφανος για τα εγκλήματά του, που τα απαθανάτιζε κινηματογραφικά. Λίγο έλειψε και αυτές οι αβάσταχτες εικόνες θα είχαν κυκλοφορήσει στο διαδίκτυο. Μπορούμε να είμαστε βέβαιοι πως αντί να προκαλέσουν κύμα απέχθειας, θα είχαν ενισχύσει την αποφασιστικότητα των υποψηφίων δολοφόνων. Μήπως άραγε μια ιδεολογία που αναφέρεται στη θεότητα έχει λιγότερους ενδοιασμούς να δημοσιοποιεί τα εγκλήματά της από μια ιδεολογία που αναφέρεται στον υπεράνθρωπο και δεν απαντάει στη μετά θάνατον ζωή; Φταίει η τεχνολογική πρόοδος; Τι σημασία έχει; Το σημαντικό είναι πως οι τύψεις είναι άγνωστες στους δολοφόνους που έχουν ασπαστεί τα δόγματα του ναζισμού ή του ριζοσπαστικού ισλαμισμού.

Είναι επίσης γνωστό πως τα δύο δόγματα έχουν και ιστορικές σχέσεις μεταξύ τους. Οι ιστορικοί έχουν αναδείξει τις σχέσεις και τις συνέργιες που συνέδεαν τους ναζί με τα ισλαμικά κινήματα της εποχής, που αναπτύχθηκαν ως εκδήλωση εχθρότητας στην ανάπτυξη της δυτικής αποικιοκρατίας, πέραν της γνωστής περίπτωσης του μουφτή της Ιερουσαλήμ. Η ίδρυση του Ισραήλ πρόσφερε στη ριζοσπαστικοποίηση το κίνητρο για να εγκιβωτίσει τα διάσπαρτα αυτά μίση. Με τον ίδιο τρόπο, ο ναζισμός ενσωμάτωσε στην ιδεολογία του μια σειρά από διάσπαρτες πικρίες.

Τα όρια μεταξύ των διαφόρων εκδοχών του ισλαμισμού είναι ασαφή. Ποιος μπορεί να ισχυριστεί πως η επιρροή του ισλαμισμού του Σαΐντ Κοτμπ (Sayyid Qotb) (1906-1966) περιορίστηκε στους «αδερφούς μουσουλμάνους» και δεν αφορά και στους σαλαφιστές; Μολοταύτα, υπάρχει μια διακριτή ιδεολογία του ριζοσπαστικού ισλαμισμού: είναι εκείνη που δοξολογεί την δολοφονία, στο όνομα της δόξας του Αλλάχ. Η επιρροή της πολύ απέχει από το να μειώνεται. Εναντίον της δεν χωράει κανένας συμβιβασμός. Όπως σε κάθε εποχή, υπάρχουν εκείνοι που κηρύσσουν τον κατευνασμό. Εξοπλισμένοι από τα διδάγματα της ιστορίας, θα είμαστε ασυγχώρητοι αν επιμείνουμε στην εθελοτυφλία μας.

Ο Richard Prasquier είναι πρόεδρος του «αντιπροσωπευτικού συμβουλίου των εβραϊκών θεσμών της Γαλλίας» (CRIF)

Πηγή: Προοδευτική Πολιτική, Le Monde

Σχόλιο Έγερσις2 : ΝΑ ΜΕ ΠΟΙΟΥΣ ΕΙΝΑΙ ΦΙΛΑΡΑΚΙΑ ΟΙ "ΑΝΑΡΧΙΚΟΙ", "ΠΡΟΟΔΕΥΤΙΚΟΙ" ΚΛΠ

ΙΩΑΝΝΗΣ ΣΥΚΟΥΤΡΗΣ

ΙΩΑΝΝΗΣ ΣΥΚΟΥΤΡΗΣ
"Ο ηρωικός άνθρωπος αισθάνεται πως είναι διαλεγμένος από την Μοίραν ως αγωνιστής και ως μάρτυς - περισσότερον ως μάρτυς, αφού την επιτυχίαν δεν την μετρεί με αποτελέσματα άμεσα, με αριθμούς και μεγέθη, δεν την μετρεί καν διόλου. Είναι το αλεξικέραυνον, που θα συγκεντρώση επάνω του (θα προσελκύση μάλλον εθελουσίως) όλας τας καταιγίδας και όλα τ' αστροπελέκια, διά να προστατευθούν τα κατοικητήρια των ειρηνικών ανθρώπων. Εις την ετοιμότητα του κινδύνου, τον σύρει με ακαταμάχητον έλξιν η αισθητική, θα έλεγα, γοητεία του κινδύνου, η συναίσθησις ότι είναι προνόμιον των ολίγων να συντρίβωνται υπέρ των άλλων υπό των άλλων - το πολυτιμότερον προνόμιον! Ο ηρωικός άνθρωπος δεν είναι το άνθος, δεν είν' ο καρπός - αυτά αντιπροσωπεύουν το παρόν και του παρόντος την ανεπιφύλακτον χαράν. Είναι ο σπόρος που θα ταφή και θα σαπίση δια ν' αναφανή το άνθισμα και το κάρπισμα. Είν' εκείνος που θάπτεται δια να εορτασθή η ανάστασις, και ανάστασις χωρίς ταφήν δεν υπάρχει."

ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΚΑΡΑΙΣΚΑΚΗΣ

ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΚΑΡΑΙΣΚΑΚΗΣ
Απάντηση στο Ρουσίτ Πασά στα 1822

''Πασά μου, μου στέλνεις ένα μπουγιουρντί, μου λες να προσκυνήσω, και εγώ πασά μου ερώτησα τον πούτσο μου τον ίδιο, και αυτός μου αποκρίθηκε να μη σε προσκυνήσω κι αν ερθείς επάνω μου ευθύς να πολεμίσω''

Και απάντηση στον Σιλιχτάρ Μπόδα στα 1823

''Γαμώ την πίστιν σας και τον Μωχαμέτη σας. Δεν εντρέπεσθε να ζητείτε «από ημάς» συνθήκην με «έναν» κοντζιά σκατο-Σουλτάν Μαχμούτην -να τον χέσω και αυτόν και τον Βεζίρην σας και τον Εβραίον Σιλιχτάρ Μπόδα την πουτάνα! - Άμα ζήσω, θα τους γαμήσω. Άμα πεθάνω, θα μου κλάσουν τον πούτσο''

ΠΕΡΙΚΛΗΣ ΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ

ΠΕΡΙΚΛΗΣ ΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
"Φυλάτε τη Γη σας και την Τιμή της μόνο με Σπαθί. Πάψετε σαπιοδάσκαλοι και σαπιορήτορες- ΑΝΑΦΟΡΑΤΖΗΔΕΣ- να εξευτελίζετε τη Φυλή. Πάψετε παλιόγρηες τις κλάψες, τα σάλια, τα μελάνια και πιάστε το Σπαθί. Τα πάντα στη Ζωή -Η ΦΥΣΙΣ ΤΟ ΛΕΕΙ- κατακτώνται με το Σπαθί."

ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΚΟΛΟΚΟΤΡΩΝΗΣ
















Όταν αποφασίσαμε να κάμωμε την Επανάσταση, δεν εσυλλογισθήκαμε ούτε πόσοι είμεθα ούτε πως δεν έχομε άρματα ούτε ότι οι Τούρκοι εβαστούσαν τα κάστρα και τας πόλεις ούτε κανένας φρόνιμος μας είπε «πού πάτε εδώ να πολεμήσετε με σιταροκάραβα βατσέλα», αλλά ως μία βροχή έπεσε εις όλους μας η επιθυμία της ελευθερίας μας, και όλοι, και ο κλήρος μας και οι προεστοί και οι καπεταναίοι και οι πεπαιδευμένοι και οι έμποροι, μικροί και μεγάλοι, όλοι εσυμφωνήσαμε εις αυτό το σκοπό και εκάμαμε την Επανάσταση. Εις τον πρώτο χρόνο της Επαναστάσεως είχαμε μεγάλη ομόνοια και όλοι ετρέχαμε σύμφωνοι. Ο ένας επήγεν εις τον πόλεμο, ο αδελφός του έφερνε ξύλα, η γυναίκα του εζύμωνε, το παιδί του εκουβαλούσε ψωμί και μπαρουτόβολα εις το στρατόπεδον και εάν αυτή η ομόνοια εβαστούσε ακόμη δύο χρόνους, ηθέλαμε κυριεύσει και την Θεσσαλία και την Μακεδονία, και ίσως εφθάναμε και έως την Κωνσταντινούπολη. Τόσον τρομάξαμε τους Τούρκους, οπού άκουγαν Έλληνα και έφευγαν χίλια μίλια μακρά. Εκατόν Έλληνες έβαζαν πέντε χιλιάδες εμπρός, και ένα καράβι μιαν άρμάδα...

(Μέρος του λόγου που εκφώνησε ο Κολοκοτρώνης στην Πνύκα).

ΙΩΝ ΔΡΑΓΟΥΜΗΣ

ΙΩΝ ΔΡΑΓΟΥΜΗΣ
Δεν με μέλει αν βάλω σε δύσκολη θέση την κυβέρνηση, μια κυβέρνηση που δεν την σέβομαι, δεν είμαι καμωμένος για την κυβέρνηση ή για το κράτος, έγινα για το έθνος, και το ξέρω επειδή γι’ αυτό ίσα-ίσα πονώ. Για την κυβέρνηση μου έρχεται σιχαμός και καταφρόνια, άμα συλλογίζομαι την κυβέρνηση ξεπέφτω, μαργώνω και μαραίνομαι. Σηκώνομαι, ξανοίγω και ανθοβολώ άμα νοιώθω τον Ελληνισμό. Σε όποια γωνιά του Ελληνισμού και αν βρεθώ, θα πασχίζω πάντα να δυναμώνω, να ξυπνώ, να ζωντανεύω την ψυχή του, και ας γίνει οτι γίνει. Ξυπνώ καθε ύπνο, κεντρίζω καθε βαρεμό, συνδαυλίζω κάθε στάχτη, ξεσκεπάζω καθε σπίθα κρυμμένη και ανάβω κάθε φωτιά σβησμένη, βγάζω κάθε πνοή κουρασμένη και παίζω κάθε χορδή σιωπηλή. Ξυπνώ, ξυπνώ, ξυπνώ και γι αυτό με λεν και ξυπνητήρι…

ΠΑΥΛΟΣ ΜΕΛΑΣ

ΠΑΥΛΟΣ ΜΕΛΑΣ
Είδα στον ύπνο μου τον Παύλο τον Μελά, να παίρνει σάρκα για να πει μια ιστορία για κάποια αγέρωχα κι αδούλωτα μυαλά, που προδιαγράφουν της Πατρίδας την πορεία. .
..

Είχ’ η μορφή του θλίψη, πόνο και οργή, για αυτούς που σήμερα τις τύχες μας ορίζουν, που ασελγούν πάνω σ΄ανθρώπους και σε γη και καθετί Ελληνικό το αφορίζουν.
...
Μέσα στην μπλε του την αντάρτικη στολή και με το χέρι του στη μαύρη τη πιστόλα, δίνει στους άντρες του ξανά την εντολή Ελευθερία και Πατρίδα πάνω από όλα!
...
Αν θες στον ύπνο σου να έρθει ο Μέλας μαζί μ’ αγγέλους, σκοτωμένα παλικάρια, να σε τραβήξουν απ ’τον δρόμο που τραβάς, για να βαδίσεις τα δικά τους τα αχνάρια... ..
.
φέρε στα μάτια σου του Παύλου τη στολή, ορκίσου πάνω της, πως δεν θα τον προδώσεις και συρε να βρεις την δική σου εντολή αφού τον ύπνο του εχθρού μας θα στοιχειώσεις.

  © Free Blogger Templates 'Greenery' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP