Πέμπτη 25 Οκτωβρίου 2012

Υπ. Πολιτισμού: 40 μήνες να απαντήσει σε πολίτη

Την παρέμβαση του Συνηγόρου του Πολίτη προκάλεσε καταγγελία για καθυστέρηση, που έφτασε τους 40 μήνες και αφορά μία οριστική απάντηση από το υπουργείο Πολιτισμού σε αίτημα ανέγερσης α΄ ορόφου σε υφιστάμενη ισόγεια κατοικία, η οποία... δεν ήταν σύννομα αδειοδοτημένη και βρίσκεται κοντά σε κηρυγμένο αρχαιολογικό χώρο.

Όπως αναφέρει η ανεξάρτητη αρχή, το θέμα είχε επανειλημμένα αναπεμφθεί από την περιφερειακή υπηρεσία στην κεντρική, με αφορμή νομικές ασάφειες ως προς τα όργανα που είχαν αρμοδιότητα να λάβουν τις σχετικές αποφάσεις.

Ειδικότερα, η αρχή σημειώνει ότι σύμφωνα με την πρόσφατη αρχαιολογική νομοθεσία για την εν λόγω οικοδομική δραστηριότητα, χρειαζόταν έγκριση του Τοπικού Συμβουλίου Μνημείων και της περιφερειακής υπηρεσίας του υπουργείου, η οποία θα έπρεπε να δοθεί ή μη σε διάστημα τριών μηνών από την υποβολή της αίτησης.

Επιπλέον, η ευρύτερη περιοχή του θιγόμενου αρχαιολογικού χώρου υπόκειται σε επίβλεψη εκσκαφών θεμελίων από την τοπική Εφορεία Αρχαιοτήτων.

Η αρμόδια Εφορεία Αρχαιοτήτων διατύπωσε τον προβληματισμό ότι τυχόν χορήγηση της έγκρισης για την ανέγερση του α' ορόφου θα μπορούσε να θεωρηθεί έμμεση νομιμοποίηση της υπάρχουσας οικοδομής από πλευράς αρχαιολογικής νομοθεσίας και θα ήταν αντίθετη σε σχετική γνωμοδότηση του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους (ΝΣΚ), κατά την οποία δεν είναι δυνατή η εκ των υστέρων νομιμοποίηση αυθαιρέτων κατασκευών εντός αρχαιολογικών χώρων, ζητώντας από την κεντρική υπηρεσία του υπουργείου οδηγίες για το πεδίο εφαρμογής της γνωμοδότησης.

Από την πλευρά της, η κεντρική υπηρεσία του υπουργείου υποστήριξε ότι κατά το χρόνο ανέγερσης του ισογείου δεν απαιτείτο έγκριση της αρχαιολογικής υπηρεσίας και ότι οι απόψεις διίστανται σχετικά με το αν η συγκεκριμένη ιδιοκτησία υπάγεται στην παραπάνω γνωμοδότηση του ΝΣΚ.

Ο Συνήγορος του Πολίτη διαπίστωσε ότι, πρώτον, η αρμόδια πολεοδομία είχε εκδώσει την οικοδομική αδεία για το ισόγειο, χωρίς να υπάρχει έγκριση από τις αρμόδιες αρχαιολογικές υπηρεσίες και, δεύτερον, η οριοθέτηση του αρχαιολογικού χώρου βρίσκεται ακόμη σε εκκρεμότητα, με συνέπεια να μην προστατεύονται ούτε τα πολιτιστικά αγαθά ούτε και το δικαίωμα στην ιδιοκτησία.

Επιπλέον, εξέφρασε επιφυλάξεις για την ενδεχόμενη έμμεση νομιμοποίηση αυθαιρέτου, επισημαίνοντας ότι η διάσταση απόψεων μεταξύ των υπηρεσιών του υπουργείου δημιουργεί καθεστώς σύγχυσης στους πολίτες. Εντόπισε μάλιστα μη ορθή τήρηση της διαδικασίας κατά τη λήψη απόφασης.

Τελικώς, το υπουργείο απεδέχθη την άποψη του Συνηγόρου του Πολίτη ότι η τοπική Εφορεία Αρχαιοτήτων αποτελεί το αρμόδιο αποφασιστικό όργανο και της ζήτησε την άμεση και οριστική επίλυση του θέματος.

Η αρμόδια Εφορεία συμφώνησε με τις θέσεις του Συνηγόρου ότι η απουσία προηγούμενης έγκρισης του υπουργείου Πολιτισμού καθιστά μη σύννομη την οικοδομική άδεια του ισόγειου κτίσματος.

Μετά την πάροδο σαράντα μηνών, εξέδωσε σχετική απόφαση, ενώ παράλληλα δεσμεύτηκε να επαναπροωθήσει το φάκελο οριοθέτησης του αρχαιολογικού χώρου για την αποτελεσματικότερη προστασία των αρχαιοτήτων.

ΙΩΑΝΝΗΣ ΣΥΚΟΥΤΡΗΣ

ΙΩΑΝΝΗΣ ΣΥΚΟΥΤΡΗΣ
"Ο ηρωικός άνθρωπος αισθάνεται πως είναι διαλεγμένος από την Μοίραν ως αγωνιστής και ως μάρτυς - περισσότερον ως μάρτυς, αφού την επιτυχίαν δεν την μετρεί με αποτελέσματα άμεσα, με αριθμούς και μεγέθη, δεν την μετρεί καν διόλου. Είναι το αλεξικέραυνον, που θα συγκεντρώση επάνω του (θα προσελκύση μάλλον εθελουσίως) όλας τας καταιγίδας και όλα τ' αστροπελέκια, διά να προστατευθούν τα κατοικητήρια των ειρηνικών ανθρώπων. Εις την ετοιμότητα του κινδύνου, τον σύρει με ακαταμάχητον έλξιν η αισθητική, θα έλεγα, γοητεία του κινδύνου, η συναίσθησις ότι είναι προνόμιον των ολίγων να συντρίβωνται υπέρ των άλλων υπό των άλλων - το πολυτιμότερον προνόμιον! Ο ηρωικός άνθρωπος δεν είναι το άνθος, δεν είν' ο καρπός - αυτά αντιπροσωπεύουν το παρόν και του παρόντος την ανεπιφύλακτον χαράν. Είναι ο σπόρος που θα ταφή και θα σαπίση δια ν' αναφανή το άνθισμα και το κάρπισμα. Είν' εκείνος που θάπτεται δια να εορτασθή η ανάστασις, και ανάστασις χωρίς ταφήν δεν υπάρχει."

ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΚΑΡΑΙΣΚΑΚΗΣ

ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΚΑΡΑΙΣΚΑΚΗΣ
Απάντηση στο Ρουσίτ Πασά στα 1822

''Πασά μου, μου στέλνεις ένα μπουγιουρντί, μου λες να προσκυνήσω, και εγώ πασά μου ερώτησα τον πούτσο μου τον ίδιο, και αυτός μου αποκρίθηκε να μη σε προσκυνήσω κι αν ερθείς επάνω μου ευθύς να πολεμίσω''

Και απάντηση στον Σιλιχτάρ Μπόδα στα 1823

''Γαμώ την πίστιν σας και τον Μωχαμέτη σας. Δεν εντρέπεσθε να ζητείτε «από ημάς» συνθήκην με «έναν» κοντζιά σκατο-Σουλτάν Μαχμούτην -να τον χέσω και αυτόν και τον Βεζίρην σας και τον Εβραίον Σιλιχτάρ Μπόδα την πουτάνα! - Άμα ζήσω, θα τους γαμήσω. Άμα πεθάνω, θα μου κλάσουν τον πούτσο''

ΠΕΡΙΚΛΗΣ ΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ

ΠΕΡΙΚΛΗΣ ΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
"Φυλάτε τη Γη σας και την Τιμή της μόνο με Σπαθί. Πάψετε σαπιοδάσκαλοι και σαπιορήτορες- ΑΝΑΦΟΡΑΤΖΗΔΕΣ- να εξευτελίζετε τη Φυλή. Πάψετε παλιόγρηες τις κλάψες, τα σάλια, τα μελάνια και πιάστε το Σπαθί. Τα πάντα στη Ζωή -Η ΦΥΣΙΣ ΤΟ ΛΕΕΙ- κατακτώνται με το Σπαθί."

ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΚΟΛΟΚΟΤΡΩΝΗΣ
















Όταν αποφασίσαμε να κάμωμε την Επανάσταση, δεν εσυλλογισθήκαμε ούτε πόσοι είμεθα ούτε πως δεν έχομε άρματα ούτε ότι οι Τούρκοι εβαστούσαν τα κάστρα και τας πόλεις ούτε κανένας φρόνιμος μας είπε «πού πάτε εδώ να πολεμήσετε με σιταροκάραβα βατσέλα», αλλά ως μία βροχή έπεσε εις όλους μας η επιθυμία της ελευθερίας μας, και όλοι, και ο κλήρος μας και οι προεστοί και οι καπεταναίοι και οι πεπαιδευμένοι και οι έμποροι, μικροί και μεγάλοι, όλοι εσυμφωνήσαμε εις αυτό το σκοπό και εκάμαμε την Επανάσταση. Εις τον πρώτο χρόνο της Επαναστάσεως είχαμε μεγάλη ομόνοια και όλοι ετρέχαμε σύμφωνοι. Ο ένας επήγεν εις τον πόλεμο, ο αδελφός του έφερνε ξύλα, η γυναίκα του εζύμωνε, το παιδί του εκουβαλούσε ψωμί και μπαρουτόβολα εις το στρατόπεδον και εάν αυτή η ομόνοια εβαστούσε ακόμη δύο χρόνους, ηθέλαμε κυριεύσει και την Θεσσαλία και την Μακεδονία, και ίσως εφθάναμε και έως την Κωνσταντινούπολη. Τόσον τρομάξαμε τους Τούρκους, οπού άκουγαν Έλληνα και έφευγαν χίλια μίλια μακρά. Εκατόν Έλληνες έβαζαν πέντε χιλιάδες εμπρός, και ένα καράβι μιαν άρμάδα...

(Μέρος του λόγου που εκφώνησε ο Κολοκοτρώνης στην Πνύκα).

ΙΩΝ ΔΡΑΓΟΥΜΗΣ

ΙΩΝ ΔΡΑΓΟΥΜΗΣ
Δεν με μέλει αν βάλω σε δύσκολη θέση την κυβέρνηση, μια κυβέρνηση που δεν την σέβομαι, δεν είμαι καμωμένος για την κυβέρνηση ή για το κράτος, έγινα για το έθνος, και το ξέρω επειδή γι’ αυτό ίσα-ίσα πονώ. Για την κυβέρνηση μου έρχεται σιχαμός και καταφρόνια, άμα συλλογίζομαι την κυβέρνηση ξεπέφτω, μαργώνω και μαραίνομαι. Σηκώνομαι, ξανοίγω και ανθοβολώ άμα νοιώθω τον Ελληνισμό. Σε όποια γωνιά του Ελληνισμού και αν βρεθώ, θα πασχίζω πάντα να δυναμώνω, να ξυπνώ, να ζωντανεύω την ψυχή του, και ας γίνει οτι γίνει. Ξυπνώ καθε ύπνο, κεντρίζω καθε βαρεμό, συνδαυλίζω κάθε στάχτη, ξεσκεπάζω καθε σπίθα κρυμμένη και ανάβω κάθε φωτιά σβησμένη, βγάζω κάθε πνοή κουρασμένη και παίζω κάθε χορδή σιωπηλή. Ξυπνώ, ξυπνώ, ξυπνώ και γι αυτό με λεν και ξυπνητήρι…

ΠΑΥΛΟΣ ΜΕΛΑΣ

ΠΑΥΛΟΣ ΜΕΛΑΣ
Είδα στον ύπνο μου τον Παύλο τον Μελά, να παίρνει σάρκα για να πει μια ιστορία για κάποια αγέρωχα κι αδούλωτα μυαλά, που προδιαγράφουν της Πατρίδας την πορεία. .
..

Είχ’ η μορφή του θλίψη, πόνο και οργή, για αυτούς που σήμερα τις τύχες μας ορίζουν, που ασελγούν πάνω σ΄ανθρώπους και σε γη και καθετί Ελληνικό το αφορίζουν.
...
Μέσα στην μπλε του την αντάρτικη στολή και με το χέρι του στη μαύρη τη πιστόλα, δίνει στους άντρες του ξανά την εντολή Ελευθερία και Πατρίδα πάνω από όλα!
...
Αν θες στον ύπνο σου να έρθει ο Μέλας μαζί μ’ αγγέλους, σκοτωμένα παλικάρια, να σε τραβήξουν απ ’τον δρόμο που τραβάς, για να βαδίσεις τα δικά τους τα αχνάρια... ..
.
φέρε στα μάτια σου του Παύλου τη στολή, ορκίσου πάνω της, πως δεν θα τον προδώσεις και συρε να βρεις την δική σου εντολή αφού τον ύπνο του εχθρού μας θα στοιχειώσεις.

  © Free Blogger Templates 'Greenery' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP