Δεν αγοράζουν πετρέλαιο οι πολίτες
Δεν θα μας κάνει καμία εντύπωση αν ανεβάσουν τις τιμές στα καυσόξυλα για να μας αναγκάσουν να κρυώνουμε και τις τιμές στα εισιτήρια ΜΜΜ για να μας αναγκάσουν να μετακινούμαστε με αυτοκίνητο. Άλλωστε αυτό κάνουν πάντα όταν αρχίζουν και κλαίγονται οι εφοπλιστές...
Επίσημα θα έλεγες κανείς πως σήμερα ξεκίνησε η διανομή του πετρελαίου θέρμανσης, αφού βενζινοπώλες, πρατηριούχοι και μεταπωλητές αποφάσισαν να διακόψουν το εμπάργκο. Και το αποφάσισαν... λαμβάνοντας υπόψη τις ανάγκες των καταναλωτών και των ευπαθών ομάδων, όπως ανέφεραν. Το εμπάργκο κράτησε μια εβδομάδα. Η διανομή του
πετρέλαιου δεν ξεκίνησε –όπως κάθε χρόνο- στις 15 Οκτωβρίου, καθώς
βενζινοπώλες και πρατηριούχοι διαμαρτύρονταν για την εξίσωση του φόρου
στα καύσιμα, σύμφωνα με το newsit.gr
Ομως και που άρχισε η διανομή του πετρελαίου φαίνεται πως οι καταναλωτές κάνουν το δικό τους «εμπάργκο» αφού χρήματα δεν υπάρχουν και έτσι δεν αγοράζουν.
Η ζήτηση πετρελαίου θέρμανσης παραμένει υποτονική λόγω κρίσης αλλά και υψηλών θερμοκρασιών.
Η μέση τιμή θα διαμορφωθεί από την ερχόμενη εβδομάδα μεταξύ 1.37-1.38 ευρω το λίτρο. Από εκεί και πέρα ως προς τις διαδικασίες επιστροφής κι επιδότησης για τους καταναλωτές, η κατάσταση παραμένει θολή.
Οι βενζινοπώλες εκτιμούν ότι τα κριτήρια που έχουν διατυπώσει είναι με τέτοιο τροπο ώστε ελάχιστοι να είναι αυτοί οι οποίοι θα πάρουν επιδότηση.
Νέες παραγγελίες γίνονται με το σταγονόμετρο, ενώ πολλοί είναι οι πρατηριούχοι οι οποίοι προς το παρούν κρατούν άδειες τις δεξαμενές τους περιμένοντας να κατασταλάξει κάπου το καθεστώς αλλά και κυρίως η τιμή στο πετρέλαιο θέρμανσης.
Σε πτωτική πορεία βρίσκεται το πετρέλαιο κίνησης, ωστόσο, από τα 10 λεπτά περίπου που είναι η μείωση του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης (η οποία ισχύει από την περασμένη Δευτέρα, ταυτόχρονα με την αύξηση του ντίζελ κίνησης) μέχρι στιγμής έχουν περάσει στην κατανάλωση μόνο τα 4 λεπτά. Συγκεκριμένα, η τιμή διυλιστηρίου για το ντήζελ κίνησης από 1,181 ευρώ το περασμένο Σάββατο, διαμορφώθηκε χθες στο 1,084 ευρώ ενώ η μέση τιμή λιανικής από 1,572 έπεσε στο 1,532 ευρώ το λίτρο.
Οι οργανώσεις της λιανικής αγοράς καυσίμων επισημαίνουν ακόμη ότι η «η εξομοίωση του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης και τα κριτήρια επιδότησης δεν έχουν καμία σχέση με το λαθρεμπόριο καυσίμων παρά μόνο για την υλοποίηση των απαιτήσεων του μνημονίου» και ότι το λαθρεμπόριο καυσίμων πατάσσεται μόνο με την εγκατάσταση των ηλεκτρονικών συστημάτων ελέγχου εισροών – εκροών σε όλα τα στάδια διακίνησης των καυσίμων.
Ομως και που άρχισε η διανομή του πετρελαίου φαίνεται πως οι καταναλωτές κάνουν το δικό τους «εμπάργκο» αφού χρήματα δεν υπάρχουν και έτσι δεν αγοράζουν.
Η ζήτηση πετρελαίου θέρμανσης παραμένει υποτονική λόγω κρίσης αλλά και υψηλών θερμοκρασιών.
Η μέση τιμή θα διαμορφωθεί από την ερχόμενη εβδομάδα μεταξύ 1.37-1.38 ευρω το λίτρο. Από εκεί και πέρα ως προς τις διαδικασίες επιστροφής κι επιδότησης για τους καταναλωτές, η κατάσταση παραμένει θολή.
Οι βενζινοπώλες εκτιμούν ότι τα κριτήρια που έχουν διατυπώσει είναι με τέτοιο τροπο ώστε ελάχιστοι να είναι αυτοί οι οποίοι θα πάρουν επιδότηση.
Νέες παραγγελίες γίνονται με το σταγονόμετρο, ενώ πολλοί είναι οι πρατηριούχοι οι οποίοι προς το παρούν κρατούν άδειες τις δεξαμενές τους περιμένοντας να κατασταλάξει κάπου το καθεστώς αλλά και κυρίως η τιμή στο πετρέλαιο θέρμανσης.
Σε πτωτική πορεία βρίσκεται το πετρέλαιο κίνησης, ωστόσο, από τα 10 λεπτά περίπου που είναι η μείωση του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης (η οποία ισχύει από την περασμένη Δευτέρα, ταυτόχρονα με την αύξηση του ντίζελ κίνησης) μέχρι στιγμής έχουν περάσει στην κατανάλωση μόνο τα 4 λεπτά. Συγκεκριμένα, η τιμή διυλιστηρίου για το ντήζελ κίνησης από 1,181 ευρώ το περασμένο Σάββατο, διαμορφώθηκε χθες στο 1,084 ευρώ ενώ η μέση τιμή λιανικής από 1,572 έπεσε στο 1,532 ευρώ το λίτρο.
Οι οργανώσεις της λιανικής αγοράς καυσίμων επισημαίνουν ακόμη ότι η «η εξομοίωση του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης και τα κριτήρια επιδότησης δεν έχουν καμία σχέση με το λαθρεμπόριο καυσίμων παρά μόνο για την υλοποίηση των απαιτήσεων του μνημονίου» και ότι το λαθρεμπόριο καυσίμων πατάσσεται μόνο με την εγκατάσταση των ηλεκτρονικών συστημάτων ελέγχου εισροών – εκροών σε όλα τα στάδια διακίνησης των καυσίμων.
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου