Αυξάνονται τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια για τις άγονες γραμμές
Aπίστευτη λύσσα εφοπλιστικού κεφαλαίου , κυβέρνησης , Τροικανών. Θέλουν μόνο κέρδη κι ας ερημώσουν τα νησιά .
Ακριβότερες
γίνονται οι μετακινήσεις για επιβάτες, ΙΧ αυτοκίνητα, φορτηγά και
δίκυκλα που έχουν ως προορισμό κάποιο νησί της άγονης γραμμής. Σύμφωνα με απόφαση του υπουργού Ναυτιλίας και Αιγαίου, Κωστή Μουσουρούλη, που έχει τεθεί σε ισχύ από το προηγούμενο Σάββατο, 20 Οκτωβρίου, προβλέπεται... αύξηση 2,4% στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια των άγονων γραμμών, όπου ισχύει το
κρατικό ναυλολόγιο. Με βάση το ισχύον θεσμικό πλαίσιο της ακτοπλοΐας, το
υπουργείο Ναυτιλίας, κάθε χρόνο, ορίζει την ανώτατη τιμολόγηση που θα
πρέπει να έχει το εισιτήριο επιβατών, ΙΧ οχημάτων μέχρι 4,25 μέτρα καθώς
και φορτηγών για τις άγονες γραμμές το λεγόμενο κρατικό ναυλολόγιο.
Για τις ελεύθερες δρομολογήσεις, οι τιμές των εισιτηρίων διαμορφώνονται από τις εταιρείες. Η τελευταία αύξηση στο κρατικό ναυλολόγιο για τις άγονες γραμμές έγινε το 2008 και έως σήμερα, παρά την αύξηση στην τιμή των καυσίμων και τις αιτιάσεις των πλοιοκτητών, δεν είχε αναπροσαρμοστεί.
Η απόφαση για αύξηση 2,4% αφορά τον καθαρό ναύλο και ελήφθη με βάση τον γενικό δείκτη τιμών καταναλωτή της Εθνικής Στατιστικής Υπηρεσίας, κατά τη δωδεκάμηνη περίοδο Ιανουαρίου 2011- Δεκεμβρίου 2011 και θα έχει εφαρμογή στις ακτοπλοϊκές συνδέσεις στις οποίες έχει υπογραφεί είτε σύμβαση ανάθεσης δημόσιας υπηρεσίας αποκλειστικής εξυπηρέτησης (άνευ μισθώματος) είτε σύμβαση ανάθεσης δημόσιας υπηρεσίας έναντι μισθώματος.
Το ποσό στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια που πληρώνουν οι επιβάτες διαμορφώνεται με ένα άθροισμα του καθαρού ναύλου, του επίναυλου 3% (σ.σ. το τέλος αυτό στα εισιτήρια αποδίδεται στο συνολικό ποσό των επιδοτήσεων για τις άγονες γραμμές στην ακτοπλοΐα), των εισφορών για λιμενικά τέλη που είναι 5% και του ΦΠΑ που είναι, σήμερα, 13% για τους επιβάτες και 23% για τα αυτοκίνητα και τα φορτηγά.
Σημειώνεται ότι τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια είναι άλλα για τους επιβάτες και άλλα για τα οχήματα φορτηγά και δίκυκλα. Πληροφορίες αναφέρουν, ότι ο προϋπολογισμός για τις άγονες γραμμές θα είναι, για το 2013, μειωμένος κατά περίπου 10%, από τα 94 εκατ. ευρώ που είχαν δοθεί, συνολικά, πέρυσι.
Για τις ελεύθερες δρομολογήσεις, οι τιμές των εισιτηρίων διαμορφώνονται από τις εταιρείες. Η τελευταία αύξηση στο κρατικό ναυλολόγιο για τις άγονες γραμμές έγινε το 2008 και έως σήμερα, παρά την αύξηση στην τιμή των καυσίμων και τις αιτιάσεις των πλοιοκτητών, δεν είχε αναπροσαρμοστεί.
Η απόφαση για αύξηση 2,4% αφορά τον καθαρό ναύλο και ελήφθη με βάση τον γενικό δείκτη τιμών καταναλωτή της Εθνικής Στατιστικής Υπηρεσίας, κατά τη δωδεκάμηνη περίοδο Ιανουαρίου 2011- Δεκεμβρίου 2011 και θα έχει εφαρμογή στις ακτοπλοϊκές συνδέσεις στις οποίες έχει υπογραφεί είτε σύμβαση ανάθεσης δημόσιας υπηρεσίας αποκλειστικής εξυπηρέτησης (άνευ μισθώματος) είτε σύμβαση ανάθεσης δημόσιας υπηρεσίας έναντι μισθώματος.
Το ποσό στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια που πληρώνουν οι επιβάτες διαμορφώνεται με ένα άθροισμα του καθαρού ναύλου, του επίναυλου 3% (σ.σ. το τέλος αυτό στα εισιτήρια αποδίδεται στο συνολικό ποσό των επιδοτήσεων για τις άγονες γραμμές στην ακτοπλοΐα), των εισφορών για λιμενικά τέλη που είναι 5% και του ΦΠΑ που είναι, σήμερα, 13% για τους επιβάτες και 23% για τα αυτοκίνητα και τα φορτηγά.
Σημειώνεται ότι τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια είναι άλλα για τους επιβάτες και άλλα για τα οχήματα φορτηγά και δίκυκλα. Πληροφορίες αναφέρουν, ότι ο προϋπολογισμός για τις άγονες γραμμές θα είναι, για το 2013, μειωμένος κατά περίπου 10%, από τα 94 εκατ. ευρώ που είχαν δοθεί, συνολικά, πέρυσι.
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου