Ρεκόρ στις διαλύσεις πλοίων η Ινδία
Του Γ. Λογοθέτη, CFO Finance & Research George Moundreas Com. S.A.Συνεχίστηκε η μείωση του ρυθμού των διαλύσεων και την προηγούμενη εβδομάδα καθώς η εορταστική περίοδος είναι προ των πυλών ενώ ταυτόχρονα τα γνωστά προβλήματα στην Ινδία σχετικά με την ρουπία και τις τιμές του σιδήρου να συνεχίζουν να υφίστανται.
Οι ανταγωνίστριες χώρες, Πακιστάν και Μπαγκλαντές, έχουν βγει... στην αγορά για μεγαλύτερου τονάζ πλοία, αλλά η προσφορά είναι μειωμένη ιδιαίτερα στα δεξαμενόπλοια, ενώ η Κίνα είναι πρόθυμη να αγοράσει, ανεξαρτήτως τομέα και τονάζ.Η Ινδία, παρά το γεγονός ότι το τελευταίο διάστημα η δραστηριότητα είναι μειωμένη, στο σύνολο του χρόνου έσπασε ρεκόρ διαλύσεων.
Οι κύριοι ανασταλτικοί παράγοντες για τον τομέα των διαλύσεων στην Ινδία είναι η πορεία της ρουπίας και οι τιμές του σιδήρου αλλά την προηγούμενη εβδομάδα είδαμε κάποια κλεισίματα να γίνονται βασιζόμενα σε σπέκουλα και σε προσδοκίες πως η αγορά θα βελτιωθεί.
Το Πακιστάν, την προηγούμενη εβδομάδα βγήκε δυναμικά στην αγορά εκμεταλλευόμενο τα προβλήματα στην Ινδία αλλά και αυτό είχε να αντιμετωπίσει την έλλειψη προσφοράς από δεξαμενόπλοια και όπως όλα δείχνουν τις επόμενες εβδομάδες θα ξεπεράσει την Ινδία ακόμη και σε πλοία ξηρού φορτίου.
Το Μπαγκλαντές, δραστηριοποιήθηκε επιλεκτικά στην αγορά αγοράζοντας πλοία μεγαλύτερου τονάζ, αγνοώντας πλοία μικρότερου τονάζ τα οποία μάλιστα θα μπορούσαν να τα είχαν αγοράσει σε αρκετά ελκυστικές τιμές. Χαρακτηριστικό είναι ότι οι Cash Buyers δεν προχωράνε σε αγορές πριν να έχουν δεσμεύσει τον End Buyer για την αγορά, ενώ οι πλοιοκτήτες πρέπει να είναι προετοιμασμένοι για καθυστερήσεις λόγω της δυσκολίας για έκδοση των L/Cs από τις τράπεζες.
Η Κίνα, συνεχίζει να προσφέρει υψηλές τιμές και είναι πρόθυμη να αγοράσει οποιοδήποτε τύπο πλοίων. Υπάρχουν μάλιστα και περιπτώσεις όπου έκλεισε πλοία σε υψηλότερες τιμές ακόμη και αυτές από της Ινδίας σπεκουλάροντας ότι οι τιμές θα ανέβουν και άλλο αφού όπως έχουμε επισημάνει στο παρελθόν, ιστορικά η Κίνα δραστηριοποιείται έντονα στις αρχές κάθε χρόνου καθώς τον Φεβρουάριο αρχίζουν οι εορταστικές εκδηλώσεις για τον Νέο Χρόνο.
Ο συνολικός αριθμός των διαλύσεων την τελευταία εβδομάδα ήτανε 679,195 DWT εκ των οποίων περίπου το 73% (495,623 DWT) ήτανε πλοία ξηρού φορτίου, το 6% (39,512 DWT) δεξαμενόπλοια και το 21% (144,060) Containers και Reefers.
Οι τιμές για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια παρέμειναν σχεδόν ίδιες με την προηγούμενη εβδομάδα:
✏ Ινδία: Από $ 375 - $ 410 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Πακιστάν: Από $ 380 - $ 415 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Μπαγκλαντές: Από $ 385 - $ 415 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα
✏ Κίνα: Από $ 365 - $ 380 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου