Τρίτη 15 Οκτωβρίου 2013

Το "μυστήριο" με το κόστος των παρελάσεων

20131015-171531.jpgΠΟΙΟΣ ΚΟΡΟΙΔΕΥΕΙ ΠΟΙΟΝ;;;
Το “μυστήριο” με το κόστος των παρελάσεων
Ήταν αρχές του 2010, όταν επί υπουργίας Ευ. Βενιζέλου είχαν ανακοινωθεί οι «περικοπές» και το επιχείρημα ήταν ότι οι παρελάσεις κοστίζουν ακριβά. Τότε, στο Πεντάγωνο εκτιμούσαν ότι...

 το κόστος είναι μεταξύ 3,5 εκατ. έως 5 εκατ. ευρώ ετησίως.
Κάποιοι δε, ανέβαζαν τη δαπάνη σε διψήφιο αριθμό εκατ. ευρώ.
Τώρα, μιλούν για μικρό κόστος, μόλις περί τις 350 χιλ. ευρώ..!

Προ τριετίας απέσυραν τα μηχανοκίνητα τμήματα από τις παρελάσεις για λόγους οικονομίας εν μέσω κρίσης. Τώρα τα επαναφέρουν ισχυριζόμενοι ότι το κόστος δεν… είναι υψηλό.
Το ΓΕΕΘΑ επιβεβαίωσε ότι κατά τον φετινό εορτασμό για την επέτειο της 28ης Οκτωβρίου στην στρατιωτική παρέλαση της Θεσσαλονίκης, πέραν των πεζοπόρων τμημάτων, θα μετέχουν μηχανοκίνητα και ιπτάμενα μέσα. Ο υπουργός Εθνικής Άμυνας Δ. Αβραμόπουλος δέχτηκε την εισήγηση, κύκλοι του οποίου κάνουν λόγο για συμμετοχή μηχανoκίνητων εντός λογικού πλαισίου.
Ήταν αρχές του 2010, όταν επί υπουργίας Ευ. Βενιζέλου είχαν ανακοινωθεί οι «περικοπές» και το επιχείρημα ήταν ότι οι παρελάσεις κοστίζουν ακριβά. Τότε, στο Πεντάγωνο εκτιμούσαν ότι το κόστος είναι μεταξύ 3,5 εκατ. έως 5 εκατ. ευρώ ετησίως. Κάποιοι δε, ανέβαζαν τη δαπάνη σε διψήφιο αριθμό εκατ. ευρώ.

Τώρα, μιλούν για μικρό κόστος, μόλις περί τις 350 χιλ. ευρώ. Ανάλογα «σκαμπανεβάσματα» στις εκτιμήσεις ακούγονταν κατά καιρούς, όταν το «κλίμα» ήθελε τις παρελάσεις να είναι ακριβές και άλλοτε όχι…

Εκπαίδευση η παρέλαση
Το «μυστικό» κρύβεται στους υπολογισμούς. Το μεγαλύτερο κονδύλι αφορά στα καύσιμα των αρμάτων, των μηχανοκίνητων μέσων, αλλά ιδιαίτερα αυτά των αεροσκαφών. Το κρίσιμο, λοιπόν, είναι εάν αυτά συμπεριλαμβάνονται στον υπολογισμό του κόστους.
Όταν ακολουθούν τις μετριοπαθείς εκτιμήσεις, οι πτήσεις των μαχητικών αεροσκαφών προσμετρώνται στις εκπαιδευτικές ώρες των χειριστών. Όπως σημειώνουν επιτελείς, οι χειριστές θα πρέπει «γράψουν» αυτές τις ώρες πτήσεις, συνεπώς μπορούν να προσμετρηθούν στην εκπαίδευση και όχι στην παρέλαση.

Άλλωστε, σημειώνουν οι ίδιοι, πρόκειται επί της ουσίας για εκπαιδευτικές πτήσεις, που περιλαμβάνουν εξειδικευμένα σενάρια, με εξαιρετικό βαθμό δυσκολίας σε τεχνικό επίπεδο. Και φέρνουν ως παράδειγμα πτήσεις σε κλειστό σχηματισμό, προσβολές κ.ο.κ. που προσδίδουν πολύτιμη εμπειρία στους πιλότους.

Αλλά και για τα μηχανοκίνητα τμήματα, υπάρχει εξήγηση, σύμφωνα με αυτή τη λογική: Αποκτούν, όπως σημειώνουν επιτελείς, δεξιότητες οι χειριστές, καθώς καλούνται να επιδείξουν ακρίβεια στην κίνηση σχηματισμών στους δρόμους.
Προβάλλεται δε και το επιχείρημα ότι στη Θεσσαλονίκη απαιτούνται μικρότερης κλίμακας μετακινήσεις, αφού πέριξ είναι οι μάχιμες μονάδες απ΄ όπου θα βγουν τα άρματα.
Έτσι, σε λίγες ημέρες στη Θεσσαλονίκη, θα κάνουν την επανεμφάνισή τους άρματα μάχης, αντιαεροπορικά συστήματα, διάφορα μηχανοκίνητα τμήματα, ενώ στους ουρανούς θα πετάξουν επιθετικά ελικόπτερα «Απάτσι», μεταφορικά NH-90 και «Σινούκ», όπως και τέσσερις σχηματισμοί μαχητικών αεροσκαφών της Πολεμικής Αεροπορίας.

Ποια κοστολόγηση;
Η έννοια της κοστολόγησης, μόλις την τελευταία τριετία έχει αρχίσει να εισάγεται στις Ένοπλες Δυνάμεις και, ως εκ τούτου, διάγει περίοδο «προσαρμογής». Και δεν αφορά μόνο στις παρελάσεις, αλλά σε όλη τη λειτουργία των Ενόπλων Δυνάμεων. Μόλις πρόσφατα, άλλωστε, εισήγαγαν την έννοια του «κόστους κύκλου ζωής» για τα οπλικά συστήματα.
Σε ό,τι αφορά την παρέλαση, μια σοβαρή μελέτη-εκτίμηση κόστους δεν μπορεί να περιορίζεται μόνο στα καύσιμα των μέσων και σε τυχόν οδοιπορικά του προσωπικού.
Και αυτό γιατί επί τουλάχιστον δύο μήνες κάθε χρόνο αναλώνονται στις μονάδες σε δοκιμαστικές παρελάσεις για να προετοιμαστούν.

Σύμφωνα με τις επίσημες διαταγές, η προετοιμασία ξεκινά 20 ημέρες πριν από τη γιορτή, που δεν είναι μόνο οι δύο εθνικές επέτειοι της 25ης Μαρτίου και 28ης Οκτωβρίου. Υπάρχουν, παράλληλα, μια σειρά από πόλεις ανά τη χώρα, που γιορτάζουν διάφορες επετείους και συμμετέχει στρατιωτικό προσωπικό..

Για όλα αυτά δεν υπολογίζονται οι χαμένες εργατοώρες από την εκπαίδευση, όλο αυτό το διάστημα. Αρκεί να αναφέρει κανείς ότι με πρόχειρους υπολογισμούς ετησίως απασχολούνται περί τις 2.000 ένστολοι, τουλάχιστον επί 15 εργάσιμες ημέρες.
Υπολογίζονται τα ημερομίσθια, προσθέτουν το λειτουργικό κόστος, τη συντήρηση των και τα ανταλλακτικά; Όχι, γιατί τότε το κονδύλι επ΄ ουδενί δεν περιορίζεται σε μερικές χιλιάδες ευρώ..
του Πασχάλη Κορωναίου.
greece-salonika

ΙΩΑΝΝΗΣ ΣΥΚΟΥΤΡΗΣ

ΙΩΑΝΝΗΣ ΣΥΚΟΥΤΡΗΣ
"Ο ηρωικός άνθρωπος αισθάνεται πως είναι διαλεγμένος από την Μοίραν ως αγωνιστής και ως μάρτυς - περισσότερον ως μάρτυς, αφού την επιτυχίαν δεν την μετρεί με αποτελέσματα άμεσα, με αριθμούς και μεγέθη, δεν την μετρεί καν διόλου. Είναι το αλεξικέραυνον, που θα συγκεντρώση επάνω του (θα προσελκύση μάλλον εθελουσίως) όλας τας καταιγίδας και όλα τ' αστροπελέκια, διά να προστατευθούν τα κατοικητήρια των ειρηνικών ανθρώπων. Εις την ετοιμότητα του κινδύνου, τον σύρει με ακαταμάχητον έλξιν η αισθητική, θα έλεγα, γοητεία του κινδύνου, η συναίσθησις ότι είναι προνόμιον των ολίγων να συντρίβωνται υπέρ των άλλων υπό των άλλων - το πολυτιμότερον προνόμιον! Ο ηρωικός άνθρωπος δεν είναι το άνθος, δεν είν' ο καρπός - αυτά αντιπροσωπεύουν το παρόν και του παρόντος την ανεπιφύλακτον χαράν. Είναι ο σπόρος που θα ταφή και θα σαπίση δια ν' αναφανή το άνθισμα και το κάρπισμα. Είν' εκείνος που θάπτεται δια να εορτασθή η ανάστασις, και ανάστασις χωρίς ταφήν δεν υπάρχει."

ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΚΑΡΑΙΣΚΑΚΗΣ

ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΚΑΡΑΙΣΚΑΚΗΣ
Απάντηση στο Ρουσίτ Πασά στα 1822

''Πασά μου, μου στέλνεις ένα μπουγιουρντί, μου λες να προσκυνήσω, και εγώ πασά μου ερώτησα τον πούτσο μου τον ίδιο, και αυτός μου αποκρίθηκε να μη σε προσκυνήσω κι αν ερθείς επάνω μου ευθύς να πολεμίσω''

Και απάντηση στον Σιλιχτάρ Μπόδα στα 1823

''Γαμώ την πίστιν σας και τον Μωχαμέτη σας. Δεν εντρέπεσθε να ζητείτε «από ημάς» συνθήκην με «έναν» κοντζιά σκατο-Σουλτάν Μαχμούτην -να τον χέσω και αυτόν και τον Βεζίρην σας και τον Εβραίον Σιλιχτάρ Μπόδα την πουτάνα! - Άμα ζήσω, θα τους γαμήσω. Άμα πεθάνω, θα μου κλάσουν τον πούτσο''

ΠΕΡΙΚΛΗΣ ΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ

ΠΕΡΙΚΛΗΣ ΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
"Φυλάτε τη Γη σας και την Τιμή της μόνο με Σπαθί. Πάψετε σαπιοδάσκαλοι και σαπιορήτορες- ΑΝΑΦΟΡΑΤΖΗΔΕΣ- να εξευτελίζετε τη Φυλή. Πάψετε παλιόγρηες τις κλάψες, τα σάλια, τα μελάνια και πιάστε το Σπαθί. Τα πάντα στη Ζωή -Η ΦΥΣΙΣ ΤΟ ΛΕΕΙ- κατακτώνται με το Σπαθί."

ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΚΟΛΟΚΟΤΡΩΝΗΣ
















Όταν αποφασίσαμε να κάμωμε την Επανάσταση, δεν εσυλλογισθήκαμε ούτε πόσοι είμεθα ούτε πως δεν έχομε άρματα ούτε ότι οι Τούρκοι εβαστούσαν τα κάστρα και τας πόλεις ούτε κανένας φρόνιμος μας είπε «πού πάτε εδώ να πολεμήσετε με σιταροκάραβα βατσέλα», αλλά ως μία βροχή έπεσε εις όλους μας η επιθυμία της ελευθερίας μας, και όλοι, και ο κλήρος μας και οι προεστοί και οι καπεταναίοι και οι πεπαιδευμένοι και οι έμποροι, μικροί και μεγάλοι, όλοι εσυμφωνήσαμε εις αυτό το σκοπό και εκάμαμε την Επανάσταση. Εις τον πρώτο χρόνο της Επαναστάσεως είχαμε μεγάλη ομόνοια και όλοι ετρέχαμε σύμφωνοι. Ο ένας επήγεν εις τον πόλεμο, ο αδελφός του έφερνε ξύλα, η γυναίκα του εζύμωνε, το παιδί του εκουβαλούσε ψωμί και μπαρουτόβολα εις το στρατόπεδον και εάν αυτή η ομόνοια εβαστούσε ακόμη δύο χρόνους, ηθέλαμε κυριεύσει και την Θεσσαλία και την Μακεδονία, και ίσως εφθάναμε και έως την Κωνσταντινούπολη. Τόσον τρομάξαμε τους Τούρκους, οπού άκουγαν Έλληνα και έφευγαν χίλια μίλια μακρά. Εκατόν Έλληνες έβαζαν πέντε χιλιάδες εμπρός, και ένα καράβι μιαν άρμάδα...

(Μέρος του λόγου που εκφώνησε ο Κολοκοτρώνης στην Πνύκα).

ΙΩΝ ΔΡΑΓΟΥΜΗΣ

ΙΩΝ ΔΡΑΓΟΥΜΗΣ
Δεν με μέλει αν βάλω σε δύσκολη θέση την κυβέρνηση, μια κυβέρνηση που δεν την σέβομαι, δεν είμαι καμωμένος για την κυβέρνηση ή για το κράτος, έγινα για το έθνος, και το ξέρω επειδή γι’ αυτό ίσα-ίσα πονώ. Για την κυβέρνηση μου έρχεται σιχαμός και καταφρόνια, άμα συλλογίζομαι την κυβέρνηση ξεπέφτω, μαργώνω και μαραίνομαι. Σηκώνομαι, ξανοίγω και ανθοβολώ άμα νοιώθω τον Ελληνισμό. Σε όποια γωνιά του Ελληνισμού και αν βρεθώ, θα πασχίζω πάντα να δυναμώνω, να ξυπνώ, να ζωντανεύω την ψυχή του, και ας γίνει οτι γίνει. Ξυπνώ καθε ύπνο, κεντρίζω καθε βαρεμό, συνδαυλίζω κάθε στάχτη, ξεσκεπάζω καθε σπίθα κρυμμένη και ανάβω κάθε φωτιά σβησμένη, βγάζω κάθε πνοή κουρασμένη και παίζω κάθε χορδή σιωπηλή. Ξυπνώ, ξυπνώ, ξυπνώ και γι αυτό με λεν και ξυπνητήρι…

ΠΑΥΛΟΣ ΜΕΛΑΣ

ΠΑΥΛΟΣ ΜΕΛΑΣ
Είδα στον ύπνο μου τον Παύλο τον Μελά, να παίρνει σάρκα για να πει μια ιστορία για κάποια αγέρωχα κι αδούλωτα μυαλά, που προδιαγράφουν της Πατρίδας την πορεία. .
..

Είχ’ η μορφή του θλίψη, πόνο και οργή, για αυτούς που σήμερα τις τύχες μας ορίζουν, που ασελγούν πάνω σ΄ανθρώπους και σε γη και καθετί Ελληνικό το αφορίζουν.
...
Μέσα στην μπλε του την αντάρτικη στολή και με το χέρι του στη μαύρη τη πιστόλα, δίνει στους άντρες του ξανά την εντολή Ελευθερία και Πατρίδα πάνω από όλα!
...
Αν θες στον ύπνο σου να έρθει ο Μέλας μαζί μ’ αγγέλους, σκοτωμένα παλικάρια, να σε τραβήξουν απ ’τον δρόμο που τραβάς, για να βαδίσεις τα δικά τους τα αχνάρια... ..
.
φέρε στα μάτια σου του Παύλου τη στολή, ορκίσου πάνω της, πως δεν θα τον προδώσεις και συρε να βρεις την δική σου εντολή αφού τον ύπνο του εχθρού μας θα στοιχειώσεις.

  © Free Blogger Templates 'Greenery' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP