Δευτέρα 22 Νοεμβρίου 2010

Όχι στα ‘μακεδονικά’ κρασιά από τη FYROM, λέει η Γερμανία

Οινοπαραγωγοί από τη FYROM δεν επιτρέπεται στο μέλλον να εξάγουν κρασιά στην ΕΕ, εάν στην ετικέτα αναγράφεται η λέξη ‘μακεδονικό’. Η ονομασία ανήκει στην Ελλάδα λένε οι γερμανικές αρχές

Στο τέλος του 2009 οι γερμανικές αρχές διαπίστωσαν ότι στα σουπερμάρκετ πωλείται κρασί με ετικέτα που αναγράφει ‘μακεδονικό’ και ήταν από την FYROM. Εξαιτίας της...
 διαμάχης για την ονομασία που υπάρχει μεταξύ των δυο χωρών , οι γερμανικές αρχές ήθελαν να είναι σίγουρες για το τι πραγματικά ισχύει. Απευθύνθηκαν έτσι στην Κομισιόν και θέλησαν να έχουν μια υπεύθυνη τοποθέτηση επί του ζητήματος.
Η Γενική Διεύθυνση Γεωργίας απάντησε ότι ο όρος «μακεδονικός» για τα κρασιά είναι κατοχυρωμένος από την Ελλάδα ήδη από το 1989.
Με λίγα λόγια στην ΕΕ επιτρέπεται να εισάγονται κρασιά με τον ονομασία ‘μακεδονικό’ μόνο από την Ελλάδα. Ο Πέριτς Ιβανόβσκι από το υπουργείο Γεωργίας της FYROM υποστηρίζει ωστόσο: «Ο όρος μακεδονικός και όλα τα παράγωγα που απορρέουν από τον όρο μπορούν να χρησιμοποιηθούν και από τις δυο πλευρές. Η προέλευση όμως του κρασιού θα πρέπει να είναι εμφανής και να μην προκαλεί σύγχυση στον καταναλωτή. Αυτό συμβαίνει όταν αναφέρεται σαφώς η χώρα προέλευσης».

Πηγές της Κομισιόν, που θέλησαν να κρατήσουν την ανωνυμία τους, επιβεβαίωσαν στην Deutsche Welle ότι θα πρέπει στο μέλλον να γίνονται πιο αυστηροί έλεγχοι. Ο λόγος είναι ότι τα προηγούμενα 20 χρόνια το ‘μακεδονικό’ κρασί από τη FYROM μπορούσε να εισαχθεί χωρίς πρόβλημα, διότι κανείς δεν είχε ασχοληθεί με την υπόθεση. Και δεν είχε ασχοληθεί κανείς με την υπόθεση, διότι από τη FYROM εισάγονταν συνήθως φθηνά κρασιά και το ενδιαφέρον για πιο εμπεριστατωμένη έρευνα δεν ήταν μεγάλο. Εντωμεταξύ όμως οινοπαραγωγοί από τα Σκόπια θέλησαν να διευρύνουν τις δραστηριότητές τους στην ΕΕ και να ασχοληθούν με κρασιά ανώτερης προέλευσης και έτσι κίνησαν την περιέργεια των γερμανικών αρχών. //Οι εξαγωγές κρασιού από τη FYROM προς τη Γερμανία ή την ΕΕ κινδυνεύουν

Οι οινοπαραγωγοί της χώρας φοβούνται τώρα πως μια τέτοια απαγόρευση θα είναι καταστροφική για τον κλάδο, ο οποίος ούτως ή άλλως αντιμετώπιζε σοβαρά προβλήματα. Το μεγαλύτερο μέρος των εξαγωγών τoυς προοριζόταν για τη Γερμανία και κατά προσέγγιση πρόκειται για 33 εκατομμύρια λίτρα το χρόνο. Σύμφωνα με τους ευρωπαϊκούς κανόνες στις ετικέτες θα πρέπει να αναγράφεται η προέλευση, το είδος της ποικιλίας και η περιοχή από την οποία προέρχεται η καλλιέργεια. Μέχρι το τέλος του χρόνου θα πρέπει η FYROM να στείλει στις Βρυξέλλες μια λίστα με τις περιοχές. Το πρόβλημα είναι όμως ότι η FYROM δεν διαθέτει τους ελεγκτικούς μηχανισμούς και τους μηχανισμούς καταγραφής και όπως δηλώνει ο Κόκο Μοτσάν από την εταιρεία Tehnometal, από τη Φρανκφούρτη, η οποία ασχολείται με τη διακίνηση οίνου στη Γερμανία, εάν οι αρχές δεν καταρτίσουν εγκαίρως τον κατάλογο τότε θα υπάρξει σοβαρό πρόβλημα γιατί «τότε οι Γερμανοί εισαγωγείς δεν θα μπορέσουν να δηλώσουν την προέλευση των κρασιών και όλες οι εξαγωγές κρασιού από τη FYROM προς τη Γερμανία ή την ΕΕ κινδυνεύουν». 
 
πηγή

ΙΩΑΝΝΗΣ ΣΥΚΟΥΤΡΗΣ

ΙΩΑΝΝΗΣ ΣΥΚΟΥΤΡΗΣ
"Ο ηρωικός άνθρωπος αισθάνεται πως είναι διαλεγμένος από την Μοίραν ως αγωνιστής και ως μάρτυς - περισσότερον ως μάρτυς, αφού την επιτυχίαν δεν την μετρεί με αποτελέσματα άμεσα, με αριθμούς και μεγέθη, δεν την μετρεί καν διόλου. Είναι το αλεξικέραυνον, που θα συγκεντρώση επάνω του (θα προσελκύση μάλλον εθελουσίως) όλας τας καταιγίδας και όλα τ' αστροπελέκια, διά να προστατευθούν τα κατοικητήρια των ειρηνικών ανθρώπων. Εις την ετοιμότητα του κινδύνου, τον σύρει με ακαταμάχητον έλξιν η αισθητική, θα έλεγα, γοητεία του κινδύνου, η συναίσθησις ότι είναι προνόμιον των ολίγων να συντρίβωνται υπέρ των άλλων υπό των άλλων - το πολυτιμότερον προνόμιον! Ο ηρωικός άνθρωπος δεν είναι το άνθος, δεν είν' ο καρπός - αυτά αντιπροσωπεύουν το παρόν και του παρόντος την ανεπιφύλακτον χαράν. Είναι ο σπόρος που θα ταφή και θα σαπίση δια ν' αναφανή το άνθισμα και το κάρπισμα. Είν' εκείνος που θάπτεται δια να εορτασθή η ανάστασις, και ανάστασις χωρίς ταφήν δεν υπάρχει."

ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΚΑΡΑΙΣΚΑΚΗΣ

ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΚΑΡΑΙΣΚΑΚΗΣ
Απάντηση στο Ρουσίτ Πασά στα 1822

''Πασά μου, μου στέλνεις ένα μπουγιουρντί, μου λες να προσκυνήσω, και εγώ πασά μου ερώτησα τον πούτσο μου τον ίδιο, και αυτός μου αποκρίθηκε να μη σε προσκυνήσω κι αν ερθείς επάνω μου ευθύς να πολεμίσω''

Και απάντηση στον Σιλιχτάρ Μπόδα στα 1823

''Γαμώ την πίστιν σας και τον Μωχαμέτη σας. Δεν εντρέπεσθε να ζητείτε «από ημάς» συνθήκην με «έναν» κοντζιά σκατο-Σουλτάν Μαχμούτην -να τον χέσω και αυτόν και τον Βεζίρην σας και τον Εβραίον Σιλιχτάρ Μπόδα την πουτάνα! - Άμα ζήσω, θα τους γαμήσω. Άμα πεθάνω, θα μου κλάσουν τον πούτσο''

ΠΕΡΙΚΛΗΣ ΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ

ΠΕΡΙΚΛΗΣ ΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
"Φυλάτε τη Γη σας και την Τιμή της μόνο με Σπαθί. Πάψετε σαπιοδάσκαλοι και σαπιορήτορες- ΑΝΑΦΟΡΑΤΖΗΔΕΣ- να εξευτελίζετε τη Φυλή. Πάψετε παλιόγρηες τις κλάψες, τα σάλια, τα μελάνια και πιάστε το Σπαθί. Τα πάντα στη Ζωή -Η ΦΥΣΙΣ ΤΟ ΛΕΕΙ- κατακτώνται με το Σπαθί."

ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΚΟΛΟΚΟΤΡΩΝΗΣ
















Όταν αποφασίσαμε να κάμωμε την Επανάσταση, δεν εσυλλογισθήκαμε ούτε πόσοι είμεθα ούτε πως δεν έχομε άρματα ούτε ότι οι Τούρκοι εβαστούσαν τα κάστρα και τας πόλεις ούτε κανένας φρόνιμος μας είπε «πού πάτε εδώ να πολεμήσετε με σιταροκάραβα βατσέλα», αλλά ως μία βροχή έπεσε εις όλους μας η επιθυμία της ελευθερίας μας, και όλοι, και ο κλήρος μας και οι προεστοί και οι καπεταναίοι και οι πεπαιδευμένοι και οι έμποροι, μικροί και μεγάλοι, όλοι εσυμφωνήσαμε εις αυτό το σκοπό και εκάμαμε την Επανάσταση. Εις τον πρώτο χρόνο της Επαναστάσεως είχαμε μεγάλη ομόνοια και όλοι ετρέχαμε σύμφωνοι. Ο ένας επήγεν εις τον πόλεμο, ο αδελφός του έφερνε ξύλα, η γυναίκα του εζύμωνε, το παιδί του εκουβαλούσε ψωμί και μπαρουτόβολα εις το στρατόπεδον και εάν αυτή η ομόνοια εβαστούσε ακόμη δύο χρόνους, ηθέλαμε κυριεύσει και την Θεσσαλία και την Μακεδονία, και ίσως εφθάναμε και έως την Κωνσταντινούπολη. Τόσον τρομάξαμε τους Τούρκους, οπού άκουγαν Έλληνα και έφευγαν χίλια μίλια μακρά. Εκατόν Έλληνες έβαζαν πέντε χιλιάδες εμπρός, και ένα καράβι μιαν άρμάδα...

(Μέρος του λόγου που εκφώνησε ο Κολοκοτρώνης στην Πνύκα).

ΙΩΝ ΔΡΑΓΟΥΜΗΣ

ΙΩΝ ΔΡΑΓΟΥΜΗΣ
Δεν με μέλει αν βάλω σε δύσκολη θέση την κυβέρνηση, μια κυβέρνηση που δεν την σέβομαι, δεν είμαι καμωμένος για την κυβέρνηση ή για το κράτος, έγινα για το έθνος, και το ξέρω επειδή γι’ αυτό ίσα-ίσα πονώ. Για την κυβέρνηση μου έρχεται σιχαμός και καταφρόνια, άμα συλλογίζομαι την κυβέρνηση ξεπέφτω, μαργώνω και μαραίνομαι. Σηκώνομαι, ξανοίγω και ανθοβολώ άμα νοιώθω τον Ελληνισμό. Σε όποια γωνιά του Ελληνισμού και αν βρεθώ, θα πασχίζω πάντα να δυναμώνω, να ξυπνώ, να ζωντανεύω την ψυχή του, και ας γίνει οτι γίνει. Ξυπνώ καθε ύπνο, κεντρίζω καθε βαρεμό, συνδαυλίζω κάθε στάχτη, ξεσκεπάζω καθε σπίθα κρυμμένη και ανάβω κάθε φωτιά σβησμένη, βγάζω κάθε πνοή κουρασμένη και παίζω κάθε χορδή σιωπηλή. Ξυπνώ, ξυπνώ, ξυπνώ και γι αυτό με λεν και ξυπνητήρι…

ΠΑΥΛΟΣ ΜΕΛΑΣ

ΠΑΥΛΟΣ ΜΕΛΑΣ
Είδα στον ύπνο μου τον Παύλο τον Μελά, να παίρνει σάρκα για να πει μια ιστορία για κάποια αγέρωχα κι αδούλωτα μυαλά, που προδιαγράφουν της Πατρίδας την πορεία. .
..

Είχ’ η μορφή του θλίψη, πόνο και οργή, για αυτούς που σήμερα τις τύχες μας ορίζουν, που ασελγούν πάνω σ΄ανθρώπους και σε γη και καθετί Ελληνικό το αφορίζουν.
...
Μέσα στην μπλε του την αντάρτικη στολή και με το χέρι του στη μαύρη τη πιστόλα, δίνει στους άντρες του ξανά την εντολή Ελευθερία και Πατρίδα πάνω από όλα!
...
Αν θες στον ύπνο σου να έρθει ο Μέλας μαζί μ’ αγγέλους, σκοτωμένα παλικάρια, να σε τραβήξουν απ ’τον δρόμο που τραβάς, για να βαδίσεις τα δικά τους τα αχνάρια... ..
.
φέρε στα μάτια σου του Παύλου τη στολή, ορκίσου πάνω της, πως δεν θα τον προδώσεις και συρε να βρεις την δική σου εντολή αφού τον ύπνο του εχθρού μας θα στοιχειώσεις.

  © Free Blogger Templates 'Greenery' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP