Μία υπογραφή για τη νηολόγηση ενός πλοίου στην ελληνική σημαία
Με
μία ενιαία φόρμα η οποία θα συμπληρώνεται από τον ενδιαφερόμενο
πλοιοκτήτη και θα φέρει τις υπογραφές όλων των συναρμόδιων υπουργείων,
μελετά το υπουργείο Ναυτιλίας να ξεπεράσει το παζλ των χρονοβόρων
γραφειοκρατικών διαδικασιών που απαιτούνται σήμερα για τη νηολόγηση ενός
πλοίου στην ελληνική σημαία.
Ετσι πρακτικά... το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας φιλοδοξεί να μειώσει από 35 σε μία και μόνο τις υπογραφές για τη νηολόγηση και παράλληλα την έκδοση της εγκριτικής πράξης κάθε πλοίου. Δηλαδή η ενιαία φόρμα θα φέρει την τελική υπογραφή του εκάστοτε υπουργού Ναυτιλίας.
Σήμερα σε όλα τα στάδια νηολόγησης ενός πλοίου ο ενδιαφερόμενος θα πρέπει να συλλέξει 35 δικαιολογητικά και να πληρώσει 28 παράβολα τα οποία προμηθεύεται από έξι διαφορετικές υπηρεσίες έκδοσης. Ειδικά για την έκδοση της εγκριτικής πράξης απαιτείται η συγκέντρωση 36 υπογραφών από τρία διαφορετικά υπουργεία.
Προκειμένου να συμπυκνωθεί όλος αυτός ο όγκος διαδικασιών κατά κύριο λόγο στο υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας θα χρειασθεί νομοθετική ρύθμιση η οποία πάντως δεν προλαβαίνει να ενταχθεί στο πολυνομοσχέδιο για τη ναυτιλία που έχει καταρτισθεί. Ο άλλος «δρόμος» που έχει στα χέρια του το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας για να μειώσει τις διαδικασίες νηολόγησης των πλοίων στην ελληνική σημαία, είναι η δημιουργία ενός εκτεταμένου μηχανογραφικού συστήματος μέσω του οποίου θα διακινείται όλος αυτός ο όγκος των εγγράφων μεταξύ των συναρμόδιων υπουργείων.
Η δημιουργία αυτού τα συστήματος είναι οπωσδήποτε χρονοβόρα και θα απαιτήσει σημαντικά κονδύλια τα οποία είναι αμφίβολο αν θα μπορούσαν εύκολα θα διασφαλιστούν σήμερα. Ο κ. Μουσουρούλης θεωρεί ότι με τη συντόμευση των διαδικασιών νηολόγησης θα βελτιωθεί ως ένα βαθμό η ανταγωνιστικότητα της ελληνικής σημαίας η οποία έχει τρωθεί σημαντικά τα τελευταία χρόνια. Το ελληνικό νηολόγιο είναι δεύτερο πλέον, μετά εκείνο της Μάλτας, στο πλαίσιο της Ε.Ε, ενώ διεθνώς καταλαμβάνει την έβδομη θέση.
Ετσι πρακτικά... το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας φιλοδοξεί να μειώσει από 35 σε μία και μόνο τις υπογραφές για τη νηολόγηση και παράλληλα την έκδοση της εγκριτικής πράξης κάθε πλοίου. Δηλαδή η ενιαία φόρμα θα φέρει την τελική υπογραφή του εκάστοτε υπουργού Ναυτιλίας.
Σήμερα σε όλα τα στάδια νηολόγησης ενός πλοίου ο ενδιαφερόμενος θα πρέπει να συλλέξει 35 δικαιολογητικά και να πληρώσει 28 παράβολα τα οποία προμηθεύεται από έξι διαφορετικές υπηρεσίες έκδοσης. Ειδικά για την έκδοση της εγκριτικής πράξης απαιτείται η συγκέντρωση 36 υπογραφών από τρία διαφορετικά υπουργεία.
Προκειμένου να συμπυκνωθεί όλος αυτός ο όγκος διαδικασιών κατά κύριο λόγο στο υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας θα χρειασθεί νομοθετική ρύθμιση η οποία πάντως δεν προλαβαίνει να ενταχθεί στο πολυνομοσχέδιο για τη ναυτιλία που έχει καταρτισθεί. Ο άλλος «δρόμος» που έχει στα χέρια του το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας για να μειώσει τις διαδικασίες νηολόγησης των πλοίων στην ελληνική σημαία, είναι η δημιουργία ενός εκτεταμένου μηχανογραφικού συστήματος μέσω του οποίου θα διακινείται όλος αυτός ο όγκος των εγγράφων μεταξύ των συναρμόδιων υπουργείων.
Η δημιουργία αυτού τα συστήματος είναι οπωσδήποτε χρονοβόρα και θα απαιτήσει σημαντικά κονδύλια τα οποία είναι αμφίβολο αν θα μπορούσαν εύκολα θα διασφαλιστούν σήμερα. Ο κ. Μουσουρούλης θεωρεί ότι με τη συντόμευση των διαδικασιών νηολόγησης θα βελτιωθεί ως ένα βαθμό η ανταγωνιστικότητα της ελληνικής σημαίας η οποία έχει τρωθεί σημαντικά τα τελευταία χρόνια. Το ελληνικό νηολόγιο είναι δεύτερο πλέον, μετά εκείνο της Μάλτας, στο πλαίσιο της Ε.Ε, ενώ διεθνώς καταλαμβάνει την έβδομη θέση.
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου